Remodelació de quatre carrers al barri de Sant Andreu dins del Pla Endreça

L’Ajuntament remodelarà els carrers en dues actuacions diferents, les obres començaran als carrers Marquès de Santillana i Cuba, i continuaran als carrers Sant Narcís i de Roquetes. Els treballs s’emmarquen dins el Pla Endreça i compten amb una inversió de més de 3,8 milions d’euros.

Vista de les dues actuacions de remodelació al plànol de Sant Andreu
12/05/2025 - 11:44 h

L’objectiu és millorar les condicions actuals dels quatre carrers i convertir-los en plataforma única per millorar l’accessibilitat i la mobilitat i oferir als vianants un espai més segur i de qualitat.

La remodelació dels carrers Marquès de Santillana, Cuba, Sant Narcís i de Roquetes, tots quatre de l’àrea del nucli antic del barri de Sant Andreu, s’efectuarà en dues actuacions diferents. La primera a iniciar les obres serà la que implica als carrers Marqués de Santillana i Cuba i poc després s’executaran les obres dels carrers Sant Narcís i Roquetes.

Millorar les condicions climàtiques del c. Cuba

Es remodelaran tots dos carrers per convertir-se en plataforma única, lliure d’obstacles. En el cas del carrer Cuba, una de les característiques principals de la remodelació serà la plantació d’arbrat, fins ara inexistent, per tal de millorar les condicions climàtiques i de confort al carrer, i la instal·lació de mobiliari d’estada per crear petits espais de descans.

En aquesta primera intervenció s’intervindrà en un total de 1.523 metres quadrats. La previsió és que les obres comencin aquest estiu amb una durada aproximada de 8 mesos i un pressupost de més d’1,1 milions d’euros.

Donar continuïtat als carrers de Sant Narcís i de Roquetes

La segona intervenció s’efectuarà en els carrers Sant Narcís (entre els carrers Liuva i Parellada) i de Roquetes (entre els carrers Sant Narcís i Virgili), amb l’objectiu de donar continuïtat amb la plataforma única ja definida als carrers Liuva i del Doctor Santponç. D’aquesta manera, es vol promoure en ambdós carrers el passeig continu amb espais d’estada  per fomentar l’ús social espontani, el comercial i el públic.

En aquesta segona intervenció s’intervindrà en un total de 2.460 metres quadrats. La previsió és que les obres comencin a l’últim trimestre de l’any i s’allarguin aproximadament 15 mesos. La inversió municipal és de més de 2,76 milions d’euros.

Millores del Pla Endreça al barri

En tots dos carrers s’eixamplaran els espais de vorera i s’incorporarà arbrat i mobiliari d’estada. A més, es millorarà el sistema de drenatge, es rehabilitarà el clavegueram, es renovarà l’enllumenat i se soterrarà la xarxa elèctrica i telefònica aèria.

Les obres dels quatre carrers són una actuació de transformació que forma part de les més de 3.000 actuacions previstes en el Pla de manteniment integral (PMI) que es desenvolupa en el marc del Pla Endreça. Fins al 2028 s’inverteixen més de 435 milions d’euros per mantenir, renovar i transformar l’espai públic i així garantir-ne l’excel·lència, amb el focus posat als barris, per millorar la qualitat de l’espai públic de proximitat per als veïns i les veïnes.

El PMI al barri de Sant Andreu el 2026 continuarà amb actuacions a tot el barri que milloraran voreres, enllumenat, la pavimentació de calçades, la gestió de l’aigua, cruïlles semafòriques, espais verds, la senyalització de les àrees dels entorns escolars i àrees de jocs infantils.