Les obres que permetran els canvis en la circulació consisteixen a adaptar una part del vial del costat de mar de l’estació, que fins ara era per a vianants, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril i un carril bus per sentit. També s’adeqüen diversos trams del passeig de Sant Antoni, perquè sigui un vial de circulació, i de la zona on conflueixen els carrers de Numància, Tarragona i Provença i l’avinguda de Roma. Quan aquestes tasques s’acabin, es podran efectuar els canvis en els fluxos circulatoris, que passaran a concentrar-se a la banda de mar al juliol.
Afectacions del servei de bus
Els canvis en la mobilitat també afectaran els recorreguts i les parades de diverses línies d’autobús. Les terminals de les línies 27 i 78 passaran de la plaça dels Països Catalans a la plaça de Joan Peiró, on la línia V5 conservarà la parada actual. A la banda de mar, la línia H10 disposara de parades en ambdós sentits, i la línia 115, en sentit Besòs. Les parades de la línia 109 s’ajustaran per seguir mantenint una bona connectivitat amb l’estació de Sants.
Una estació oberta i integrada al barri
Quan s’acabi la remodelació, impulsada per ADIF, l’estació de Sants serà un espai integrat al barri, i s’hi podrà accedir per totes les façanes. L’edifici serà sostenible i lluminós, i als entorns es guanyarà un 85% d’espai per a vianants.