Barcelona acull la II Convenció de Turespaña, dedicada a la governança del turisme
Turisme. La ponència del regidor s’ha fet el marc de la II Convenció de TurEspaña que té lloc del 3 al 5 d'octubre a Barcelona.
El regidor Xavier Marcé ha proposat un pacte per millorar la qualificació de les ocupacions turístiques. L’ha fet en el marc de la II Convenció de TurEspaña, que té lloc del 3 al 5 d’octubre a Barcelona.
El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé ha obert la segona jornada de la Convenció TurEspaña amb una ponència on ha analitzat els reptes de gestió del turisme. Davant un auditori d’uns 200 representants del sector turístic de l’àmbit públic i privat, el regidor ha explicat que Barcelona vol ser líder en l’aposta per un turisme urbà sostenible i de qualitat. Aquesta gestió cal abordar-la des de la perspectiva que el turisme no és únicament un aportador net de riquesa i treball sinó un vector fonamental de transformació, modernització i progrés per al conjunt de la ciutat.
Marcé ha proposat, com a resposta a la crisi viscuda en els últims anys, “un pacte per a la requalificació laboral del sector que inclogui el món de la formació, des de l’FP fins a l’especialitzada, les patronals, els sindicats i que tingui centralitat en les polítiques de promoció econòmica i creació d’ocupació de qualitat a escala nacional.”
D’altra banda, ha apostat perquè “veí i visitant configurin una única ciutadania”, per a la qual cosa “cal generar nous paràmetres d’actuació, noves polítiques de promoció i nous criteris d’actuació”. En aquest sentit, ha exposat alguns exemples de gestió turística en què Barcelona ha estat pionera, com el PEUAT, la planificació de la mobilitat, o l’aplicació de l’impost turístic, que “ni és ni ha de ser gestionada com a part de la factura de l’allotjament sinó com una factura de la ciutat”. Per Marcé, “aquesta idea, la de factura de la ciutat, és conceptualment necessària perquè turista i ciutadà estableixin una relació que permeti trobar solucions a molts dels problemes que hem d’afrontar. El missatge al viatger no el genera l’hotel o el sector turístic, sinó la ciutat”.
El regidor també ha advertit que “és obligatori passar del compromís a l’acció en termes de sostenibilitat” i ha assegurat que “les polítiques turístiques no han de ser estrictament promocionals, cal incorporar el big data per a conèixer millor els visitants i seleccionar els que generen major afinitat amb els valors de ciutat”.