Barcelona aposta per un turisme de qualitat
L’alcalde Collboni va destacar que la ciutat viu un bon moment en l’àmbit econòmic i pel que fa a la projecció internacional.
El Consorci Turisme de Barcelona celebra la seva convenció anual, on proposa un model turístic per a la capital catalana que aposti per l’excel·lència, eviti les conseqüències negatives de la massificació i que funcioni com a motor de transformació de la ciutat.
El 10 de juny, el Consorci de Turisme de Barcelona va celebrar al Gran Melià Hotel de Barcelona la seva convenció anual What’s Next. L’acte al qual van assistir prop de 700 persones, entre institucions, empreses i representants de l’economia del visitant, el van inaugurar Jordi Hereu, ministre d’Indústria i Turisme, i Jaume Collboni, alcalde de Barcelona i president del Consell General de Turisme de Barcelona.
L’alcalde Collboni va destacar que la ciutat viu un bon moment en l’àmbit econòmic i pel que fa a la projecció internacional. Les recents eleccions del millor restaurant del món, la millor cocteleria i el millor mercat a Barcelona, els projectes en marxa i la imminent celebració de la competició de vela Copa Amèrica reforcen la “imatge d’excel·lència” de la ciutat, “en primer lloc per a tots els ciutadans i ciutadanes de Barcelona i també per tothom qui vulgui compartir-ho amb nosaltres”, assegurava.
Per un turisme de qualitat
El Consorci de Turisme de Barcelona està compromès a prioritzar la qualitat del visitant. En aquest sentit l’alcalde va subratllar la importància d’apostar per la qualitat per sobre de la quantitat. També va manifestar la voluntat ferma de l’Ajuntament de Barcelona d’actuar per “evitar les conseqüències negatives de la massificació turística”. “Barcelona té els instruments per modular l’oferta turística i per atraure els visitants que més ens interessen”, afirmava l’alcalde i recordava com a exemple el nou pla municipal per gestionar el turisme i els Espais de Gran Afluència (EGA).
Jordi Clos, president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, va participar en un col·loqui amb el president de Melià Hotels Internacional, Gabriel Escarrer, sobre la transformació del turisme urbà cap al turisme experiencial. Clos va animar la ciutat a recuperar l’orgull per l’èxit turístic com a motor de transformació.