Barcelona, casa nostra. I la teva

Barcelona, casa nostra. I la teva

La campanya mostra l’orgull que sentim per la ciutat i demana a la persona que ens visita que la cuidi.

La nova campanya de turisme responsable s’adreça als turistes per informar-los de les normes de convivència que regeixen Barcelona i demanar-los respecte.

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una campanya de turisme responsable amb el lema Barcelona, our home. And yours i el subtítol Everyone is welcome. Be respectful and you’ll be respected. Té per objectiu enviar un missatge de respecte, en termes cívics, als turistes que visiten la ciutat. Complir les normes de convivència és necessari per garantir un turisme respectuós amb Barcelona.

La campanya mostra l’orgull que sentim per la ciutat i per això es demana a la persona que ens visita que la cuidi com fa la població de la ciutat. Insisteix també en la necessitat del civisme i la no tolerància davant de conductes que representin molèsties per al veïnat.

Tal com explica el quart tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, “la campanya posa el focus en la ciutat, la nostra casa, i especifica que tothom és benvingut sempre que sigui respectuós amb la ciutat i compleixi unes normes bàsiques de civisme, convivència i educació”.

Respectar el descans dels veïns, utilitzar les papereres i el transport públic són alguns dels missatges que s’adrecen al turista i que formen part d’un decàleg de set consells que pretenen conscienciar els visitants. Un altre objectiu i recomanació de la campanya és fer un ús responsable de l’aigua i no malbaratar-la.

La campanya de comunicació també reforça la projecció de Barcelona a la resta de l’Estat i internacionalment com a referent de model de ciutat del segle XXI. Compta amb un pressupost d’uns 400.000 euros i es podrà veure als punts més habituals amb presència de visitants com ara l’aeroport, hotels, estacions de tren, busos, mercats municipals, etc.