Barcelona destina 2,5 M€ dels Fons Next Generation a subvencionar projectes d’innovació del turisme per impulsar la transformació i digitalització de la ciutat de Barcelona
Les subvencions es poden demanar a partir de mitjans de juliol un cop es publiqui formalment la convocatòria.
La convocatòria d’aquestes subvencions s’obrirà la segona quinzena de juliol i s’adreça a associacions, fundacions i organitzacions empresarials relacionades amb l'economia del visitant. Tenen com a objectiu transformar i modernitzar el sector turístic mitjançant la sostenibilitat i la digitalització.
La Comissió de Govern de l’Ajuntament ja ha aprovat les bases de la convocatòria per atorgar subvencions per a projectes d’innovació, adreçada a entitats sense ànim de lucre, ja siguin associacions, fundacions, organitzacions empresarials o bé confederacions i federacions que englobin serveis vinculats a l’economia del visitant de la ciutat.
Aquestes subvencions per impulsar la transformació i digitalització, formen part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions que també financen els Fons Next Generation europeus. La convocatòria s’adreça a sectors com l’allotjament, les agències de viatges, les guies, les experiències turístiques, el turisme de congressos anomenat MICE, el transport, el comerç, la restauració o bé el patrimoni i la cultura.
Tres modalitats de subvencions
Les subvencions es poden demanar a partir de mitjans de juliol un cop es publiqui formalment la convocatòria. Hi haurà tres modalitats. La primera, dotada amb un milió d’euros, és per a projectes de digitalització de la comercialització, com el desenvolupament o la integració en canals de venda digitals.
La segona, dotada amb un milió d’euros, s’adreça a la creació d’eines i actius digitals de suport per donar suport al posicionament global de la destinació turística Barcelona, creant valor afegit.
La tercera de les modalitats, dotada de 500.000 euros, està dirigida a actuacions a través de la tecnologia i la sostenibilitat, que millorin la competitivitat i l’eficiència de les empreses a l’hora d’operar i que les seves accions encaixin en l’activitat de la ciutat.
La convocatòria vol promoure projectes que fomentin la desconcentració territorial de l’activitat turística, posar en valor nous continguts que estiguin basats en els valors diferencials de Barcelona com a destinació, així com potenciar la digitalització integral de l’activitat i promoció turística.