Barcelona es presenta a FITUR amb una oferta turística centrada en l’esport, la cultura i la gastronomia

Barcelona es presenta a FITUR amb una oferta turística centrada en l’esport, la cultura i la gastronomia

Turisme. En el marc de FITUR es formalitzarà un conveni de col·laboració amb Renfe i un acord de promoció amb Mèxic.

L’estand de l’Ajuntament de Barcelona, compartit amb la Diputació, ofereix per primera vegada un programa diari d’actes i presentacions sobre els principals temes que centraran l’atenció el 2023, com La Vuelta Ciclista, l’Any Picasso o els preliminars de la 37a Copa Amèrica.

 

Barcelona està present aquest any a FITUR  amb un nou estand propi de la “Destinació Barcelona” per projectar la oferta de la ciutat i la de les seves comarques amb l’objectiu de traslladar en l’imaginari col·lectiu Barcelona en clau territorial.

Es tracta d’un espai de 200m2 situat a la zona de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme, on es visualitzaran els principals reclams que marcaran aquest any 2023 com son l’esport, la cultura i l’enogastronomia.

La inauguració de l’estand té lloc avui dimecres, dia 18, a les 13:00h amb el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, que s’han desplaçat a Madrid per assistir i participar en diversos actes i reunions de FITUR.

El mateix dimecres a la tarda es presenta La Vuelta Ciclista a España, que comptarà amb la participació de l’ex ciclista “Purito” Rodriguez. En l’acte, s’explicarà la Vuelta i les etapes de Barcelona i s’explicaran els projectes de les vies blaves de Barcelona i les diferents rutes.

‘La revolució gastronòmica continua’ amb Joan Roca i Carlota Claver

Amb l’objectiu acordat de donar continuïtat a la campanya “La revolució gastronòmica continua a Barcelona”, el dijous, dia 19 al matí, es farà un acte protagonitzat pel xef i empresari d’ El celler de can Roca, Joan Roca, i de la cuinera de La Gormanda, Carlota Claver, com a representant de la nova generació de cuiners. Una conversa entre els dos xefs catalans al voltant del moment d’excel·lència pel qual passa la cuina catalana i barcelonina focalitzaran una sessió en què es presentarà l’edició internacional en anglès de la revista Apart, editada pel grup Abacus  en col·laboració amb Turisme de Barcelona, on els germans Roca recullen les experiències internacionals com a font de la seva inspiració.

Copa Amèrica Barcelona

Un dels plats forts de la promoció del 2023 i 2024 és la 37a Barcelona America’s Cup que es disputarà a Barcelona el 2024. Turisme de Barcelona assisteix a la primera fira internacional de l’any amb una primera acció del principal esdeveniment que protagonitzarà el calendari d’esdeveniments del 2024.  Una presentació a càrrec d’Ignasi Armengol, director general de la Fundació Navegació Oceànica Barcelona, que explicarà els principals atributs i novetats al voltant de la regata internacional més important en l’àmbit de la vela que se celebrarà a Barcelona entre agost i octubre de 2024. En l’acte, també hi participarà Albert Vilomara, Business Director de la Copa Amèrica i Olga Cerezo, directora del Port Olímpic, per donar una aproximació a la gestió del turisme blau a Barcelona i el paper dels ports esportius.

Anys Picasso i Domènech i Montaner

En l’àmbit cultural, un dels esdeveniments que tindran més rellevància, juntament a l’Any Picasso, és l’any Domènech i Montaner, que commemora el centenari de la mort de l’arquitecte català. Turisme de Barcelona presentarà en primícia un nou material promocional amb una campanya que ha fet conjuntament amb la Diputació de Barcelona, que pretén divulgar la figura d’un dels exponents més rellevants del Modernisme i no tant conegut a nivell internacional com Antoni Gaudí.

Acords amb Renfe i Mèxic

Dimecres a la tarda es signa un nou conveni de col·laboració amb Renfe per determinar accions de màrqueting en l’àmbit del transport en ferrocarril i de Barcelona com a destinació turística i de negocis.  I dijous es formalitza un acord amb Mèxic per donar impuls a l’estratègia promocional d’un dels mercats emissors més importants i de més interès per Barcelona, donant així continuïtat a la missió institucional que es va fer l’octubre de l’any passat a Mèxic amb l’Ajuntament de Barcelona per promocionar la ciutat com a destinació d’inversió i talent internacional en mercats estratègics. Firmaran l’acord el president de Turisme de Barcelona Eduard Torres i la Secretaria de Turisme de a ciutat de Mèxic.

Mercat espanyol                    

El 20’3% del turisme que rep Barcelona prové d’Espanya, segons dades de 2022, un percentatge per sobre del 16% del 2019 i una mica per sota del 2021, quan va arribar al 30% de quota. En aquest sentit, la tendència, segons cerques en allotjament del 2022 des d’Espanya, situen Barcelona a la 2a posició mentre que a nivell mundial Barcelona ocupa la 12a posició.

Quant a procedència del turisme interior, aquest principalment prové de Catalunya(479,5m), Madrid (217,9m), Andalusia (73,6m) i Comunitat Valenciana (69,5m) amb un alt índex de repetició ja que el 77,3% torna a visitar Barcelona.

El perfil del visitant nacional que viatja és jove, d’uns 34 anys, que arriba amb tren, per motius d’oci. Així mateix, durant la seva estada, amb una mitjana de 4 nits, realitza una despesa de 252,34€  per persona, pressupost que principalment dedica a la restauració, cultura i transport intern.

Finalment, el visitant nacional valora la ciutat amb una puntuació de 8,4, sent l’arquitectura, la cultura i l’entreteniment els millors valorats.