“Barcelona, l’escenari de Nadal” mostra la vitalitat cultural i de festivals a la ciutat
Campanya de Nadal. El Consorci de Turisme engega una nova campanya de promoció del Nadal on es posa en valor el comerç a través de la vitalitat que viu la ciutat amb actuacions musicals i esdeveniments al carrer.
La campanya s’adreça al públic de proximitat amb Espanya, Anglaterra, França i Itàlia com a principals mercats emissors per impactar des de l’origen i consolidar aquells mercats madurs a través d’un relat cultural . El Nadal es presenta com un tret identificador de ciutat per consolidar Barcelona com una ciutat imprescindible per les compres i la cultura.
Turisme de Barcelona ha presentat la nova campanya de promoció de Barcelona com a destinació de Nadal que ha arrencat ja a diferents països i mercats emissors. Si l’any passat Madrid va ser l’escenari principal, aquest any la campanya vol impactar en origen amb un missatge cultural que funcioni d’altaveu per explicar la vitalitat i dinamisme que viu la ciutat en el període més important per a les compres i el comerç. Per això s’impactarà en els mercats de més proximitat i aquells més madurs com ara França, Itàlia i el Regne Unit. L’objectiu és consolidar el posicionament de la ciutat com a destinació de Nadal del sud d’Europa tant a escala nacional com internacional fent del Nadal un referent per a la mateixa ciutadania i, en conseqüència, un atractiu per als visitants.
La campanya porta l’eslògan “Barcelona, l’escenari de Nadal” com a reflex de l’extens programa cultural i nadalenc que envairà tots els racons de la ciutat pensant en una gran diversitat de públics. La idea principal és presentar el relat de Barcelona com a gran escenari per Nadal amb tot el seu teixit comercial a cel obert i la oferta artística i creativa. Una ciutat amb ADN artístic, capaç d’emocionar i sorprendre gràcies al seu esperit creatiu i d’avantguarda.
El tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha remarcat que aquesta campanya de Turisme de Barcelona presenta una mirada àmplia del que és Nadal a la Ciutat, “tenint en compte el comerç, la cultura i l’hostaleria” i busca, ha afegit “arribar al visitant que busca al·licients nous i perspectives noves per venir a la ciutat, que esclatarà des del punt de vista cultural amb tota la programació de Nadal, amb esdeveniments de molta qualitat i alhora molt assequibles i molt a peu de carrer”.
Eduard Torres, president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, ha parlat del context i el bon ritme de recuperació del sector que “des de l’abril ha seguit una evolució molt positiva amb un augment de la despesa del visitant que, juntament a allargar l’estada, constitueix un dels pilars fonamentals per aconseguir desestacionalitzar i descentralitzar el turisme d’acord amb l’estratègia de tenir un model sostenible de turisme”. El president de Turisme de Barcelona ha avançat que “el nostre objectiu és incrementar la despesa mitjana del visitant fins arribar als 100€ per persona i dia, allotjament a banda”.
El regidor de turisme, Xavier Marcé ha destacat entre els objectius de la campanya “l’aposta per arribar al públic nacional, la ciutat ha de treballar per captar-lo d’una manera més intensa, perquè és un coixí que és molt útil en moments de crisi” i ha remarcat també “la importància del turisme català, perquè al Nadal és molt important rebre’l, quan Barcelona esdevé una ciutat de compres i de visita”.
Amb aquest objectiu de fer del Nadal de Barcelona un atractiu per als visitants nacionals i internacionals i reactivar el teixit comercial de la ciutat, la campanya arrenca aquesta mateixa setmana en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès) per impactar aquells mercats emissors més madurs que responen als objectius de qualitat com el Regne Unit, Itàlia, França i els més pròxims i més ben connectats com Catalunya i Espanya. Tots els Països als quals s’impactarà aquest any tenen en el seu conjunt un 55% de quota en les reserves hoteleres directes realitzades en els últims 3 mesos.
Aquesta és la primera de les campanyes de Nadal que engega la ciutat d’acord amb la necessitat d’anticipar les reserves i els viatges per aquesta època de l’any i l’estratègia d’anticipació i consideració de Barcelona com a destinació de Nadal. Una campanya que comença el dia 10 de novembre i s’allargarà fins el 31 de Desembre tenint en compte l’índex d’anticipació de les reserves que se situa al voltant dels 50 dies abans de Nadal.
Barcelona a Madrid, en el lluminós de Callao
Pensant en el públic nacional, aquest any Turisme de Barcelona projectarà la campanya a Madrid, en les pantalles gegants de la madrilenya plaça de Callao, i així impactar directament sobre un dels públics que més s’ha treballat amb la pandèmia, el públic nacional que s’ha recuperat fins a representar més d’un 20% del total. Durant una setmana es projectarà en dues grans pantalles l’audiovisual de “Barcelona, el escenario de la Navidad” amb un impacte estimat de més 4 milions de persones dels que es calcula passen per davant.
Perfil del visitant
La nova campanya va adreçada al visitant de proximitat que viatja en parella, família o sol, amb un nivell sòcio-econòmic mitjà alt i alt, amb motivacions culturals, amant de les tradicions i de l’estil de vida de Barcelona així com de les compres. Pel que fa als perfils de públic i segons la darrera enquesta de Perfil de l’Observatori del Turisme s’observa com els visitants, després de la gastronomia, generalment viatgen a Barcelona interessats per la cultura i per les compres amb els festivals i concerts com a principals motius i activitats realitzades. La mateixa enquesta mostra com la oferta comercial, rep una puntuació de 8,2 en una escala d’1 a 10 per part dels visitants i com la majoria d’ells (93,9%) considera Barcelona una ciutat ideal per passejar on les botigues formen part de la ciutat i d’aquest model de vida. El 53,2% dels visitants afirmen realitzar tot tipus d’activitats relacionades amb les compres.Si bé al Nadal passat el mercat nacional va representar el 34% dels visitants, aquest any, s’espera una lleugera baixada d’aquest, en detriment de mercats destacats com Itàlia, França i el Regne Unit. Aquests últims, es preveu que recuperin la quota de mercat que tenien abans de la pandèmia per Nadal, és a dir, prop del 25%.
En aquest sentit, el ritme de reserves pel període nadalenc, segueix posicionant Espanya en el primer lloc, EUA el segon i amb els mercats de proximitat a continuació. Per la seva banda, Alemanya perd pes respecte el 2019.