Barcelona Travel Hub celebra la seva jornada anual amb un impuls a la innovació turística
Barcelona Travel Hub. L'Ajuntament de Barcelona dona suport a la innovació turística com a motor de l'economia de la ciutat, dins del seu compromís per la sostenibilitat turística en la Destinació Barcelona.
L'Ajuntament de Barcelona dona suport a la innovació turística com a motor de l'economia de la ciutat, dins del seu compromís per la sostenibilitat turística en la Destinació Barcelona.
Aquest dimarts ha tingut lloc la Jornada anual del “Barcelona Travel Hub”, un projecte que impulsa el Gremi d’Hotels de Barcelona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, que té com a finalitat fomentar propostes que millorin la cadena de valor turística i l’experiència dels visitants i ciutadans, esdevenint un espai on Entitats, Empreses i Emprenedors es troben per cooperar i compartir coneixements per millorar la competitivitat i sostenibilitat de la ciutat.
La jornada s’ha iniciat amb una benvinguda institucional a càrrec de Jordi Clos, President del Gremi d’Hotels, que ha estat acompanyat per Josep Santacreu, President de la Cambra de Comerç de Barcelona; Miquel Rodríguez, Gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i Marta Domènech, Directora General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Pel President de l’entitat, la participació d’aquestes personalitats en aquesta jornada ha posat de manifest el valor estratègic d’aquest projecte, tant per a la ciutat de Barcelona i Catalunya com pel conjunt empresarial del país.
Al respecte, Jordi Clos ha manifestat que “és especialment significatiu i important que àmbit públic i privat estiguem asseguts avui aquí parlant d’innovació turística”, afegint que “amb ells compartim plenament la necessitat de fer una aposta ferma i activa per la Qualitat Turística a la nostra destinació i la innovació té un paper fonamental per assolir-la”.
Per la seva banda, Josep Santacreu ha incidit en que “Hem de tenir present la importància de la innovació com a element que ens ha d’ajudar a propiciar una activitat sostenible, tant mediambiental com social”.
Des de la Gerència de Promoció Econòmica, Miquel Rodríguez ha afegit que “la innovació és molt important perquè el turisme, que és dels motors de l’economia de la ciutat, segueix sent competitiu. Volem competir amb la qualitat dels productes com a emblema i això passa per incorporar aquesta innovació al sector, un àmbit en el qual l’Ajuntament de Barcelona dóna el seu màxim suport”.
Finalment, Marta Domènech ha destacat que “Cal que ens fem preguntes, si cal incòmodes, per tal que la tecnologia, la dada i la innovació ens donin les respostes als reptes que afrontem. Barcelona i el país ho necessiten”, afegint que “Millorar el turisme és millorar el país. El turisme no ho és tot, però tot és turisme”.
El Gremi d’Hotels de Barcelona s’ha proposat, mitjançant aquest projecte, liderar la innovació en l’àmbit turístic a la ciutat.
Programa de la jornada
En el decurs de la jornada, que ha comptat amb l’assistència de més de 150 persones vinculades a l’ecosistema turístic i emprenedor de Barcelona i Catalunya, s’han explicat els objectius i les accions previstes del “Barcelona Travel Hub” per a aquest 2024, destacant el cicle de webinars que es durà a terme al llarg de l’any, descobrint i donant visibilitat a projectes rellevants per a la innovació del sector, tocant àrees d’actualitat; les trobades “Innovation Networking” que oferiran espais per fomentar la creativitat i l’intercanvi d’idees entre professionals de diferents sectors; el programa de preacceleració “GoTourism Up” que té com a objectiu formar i acompanyar al talent emprenedor per potenciar nous models de negoci i tecnologies aplicades a la cadena de valor turística; el desenvolupament del Fòrum d’inversió en Traveltech destinat a empreses i startups d’aquest sector i, la incubadora mitjançant la qual es donarà orientació especialitzada per direccionar de manera efectiva als projectes seleccionats del GoTourism Up i altres programes de pre-incubació.
Precisament la jornada ha comptat amb la participació i presentació dels projectes que seran incubats aquest 2024 per part del “Barcelona Travel Hub”: HUB City Guides, Identify, BCNomad, Weyeboo i Swift.On.
La jornada s’ha completat amb la taula rodona “Emprendre amb impacte al sector turístic” que ha debatut entorn a la importància i els millors mecanismes per connectar les startups amb el capital, per possibilitar el seu creixement.