Bon balanç del Welcome Desk en el segon aniversari
Welcome Desk. L’oficina de benvinguda del talent internacional a la ciutat ha atès prop de 2.000 persones de 111 països.
Dos anys després que es posés en marxa, l’oficina de benvinguda al talent internacional ha donat suport a unes 2.000 persones procedents de 111 països. Els equips participants de la propera Copa Amèrica de Vela són uns dels usuaris d’aquest servei.
El públic objectiu del Barcelona Welcome Desk són les persones inversores, emprenedores, investigadores, els professionals altament qualificats, els teletreballadors internacionals i els estudiants universitaris.
En els primers dos anys, l’oficina ha dut a terme més de 6.700 accions de suport, principalment, en tres tasques: oferir informació sobre aspectes pràctics per viure a la ciutat; assessorar sobre àrees vinculades a la mobilitat internacional, com l’estrangeria, la fiscalitat i la seguretat social, gestionar una selecció de tràmits importants en l’arribada, com l’alta en el padró municipal o l’obtenció de volants de residència i convivència, i l’agilitació dels tràmits identificatius, entre altres.
També es connecta les persones usuàries amb altres recursos municipals d’índole professional, com el Centre per a la Iniciativa Emprenedora Glòries o l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa.
El perfil majoritari de la persona usuària del Welcome Desk és el d’una persona de menys de 40 anys, amb estudis universitaris que viu a Barcelona des de fa menys de sis mesos quan contacta amb el servei, i que es desplaça a la ciutat amb la motivació de treballar com a professional altament qualificat o cursar estudis universitaris.
El 60% de les demandes són de persones de fora de la Unió Europea, i un 40% són de persones de països europeus. En total, s’han atès peticions procedents de 111 països, els principals dels quals són Itàlia, el Regne Unit, els Estats Units, l’Índia, França, Alemanya, Colòmbia, Rússia, Turquia i l’Argentina.
Els equips de la Copa Amèrica de Vela
En col·laboració amb la Delegació del Govern d’Espanya a Catalunya, l’Ajuntament ha posat en marxa un canal ràpid d’atenció per als integrants dels equips de la Copa Amèrica de Vela i les seves famílies. En total, des del Welcome Desk s’han facilitat més de 650 tramitacions vinculades a aquest esdeveniment, i també s’ha editat una guia de benvinguda amb informació i recursos per viure a la ciutat.
El Barcelona International Welcome Desk el promou l’Ajuntament en col·laboració amb la Delegació del Govern d’Espanya a Catalunya, l’associació privada sense ànim de lucre Barcelona Global, l’associació d’empreses 22@NetworkBcn, Catalonia Trade&Investment – ACCIO i la Fundació Mobile World Capital Barcelona. En breu s’hi sumaran associacions empresarials i de l’àmbit de la recerca de l’ecosistema local que apleguen empreses i entitats que recluten talent internacional.