El Consorci de Turisme estrena nova etapa amb la ratificació de Mateu Hernández com a director general
Turisme. Cultura, esport i gastronomia marquen l’agenda del 2024, amb projectes al voltant de la Copa Amèrica, l’economia blava o l’Any Tàpies.
Cultura, esport i gastronomia marquen l’agenda del 2024, amb projectes al voltant de la Copa Amèrica, l’economia blava o l’Any Tàpies. Els principals eixos d’actuació se centraran en la millora de la interacció visitant-ciutat, la digitalització del sector i la promoció enfocada a la qualitat del turisme.
El Consell General del Consorci de Turisme de Barcelona ha celebrat aquest dilluns a l’Ajuntament de Barcelona la seva reunió anual, una trobada en què s’ha ratificat el nomenament de Mateu Hernández com a nou director general. Aquest nomenament ja va ser proposat pel Comitè Executiu de l’ens consorciat el passat 29 de novembre i arriba després d’un període en què el càrrec havia quedat vacant. La ratificació del nomenament serveix com a punt de partida per a una nova etapa que des de fa unes setmanes també compta amb Jordi Clos com a president del Comitè Executiu.
En una sessió presidida per l’alcalde de Barcelona Jaume Collboni i amb la presència també del president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu, el Consorci de Turisme de Barcelona ha aprovat igualment un increment del 5% en el pressupost per a l’any 2024 , fins arribar als 53,5 milions d’euros. L’augment té a veure principalment amb l’arribada de fons europeus dedicats a projectes de transició digital que s’executaran fins l’any 2026 i que actuaran com a palanca de transformació digital del sector turístic, i també amb les aportacions finalistes de l’Ajuntament de Barcelona per tal de fer possibles les grans fites de l’any 2024 com seran la Copa Amèrica de vela, l’Any Tàpies o la promoció de l’economia blava i de les reunions i congressos (turisme MICE), entre d’altres.
La reunió, que ha comptat també amb l’assistència del tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, així com dels vocals designats per l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i la Fundació Barcelona Promoció, ha servit igualment per definir el seu pla d’acció per als propers mesos i que passa principalment per la gestió del turisme com a millor manera per garantir que segueix sent un dels motors econòmics més importants a la ciutat. Entre les prioritats i objectius, el Consorci de Turisme de Barcelona ha posat el focus en la millora de la interacció entre el visitant i la ciutat; la modernització i digitalització dels canals de promoció, comunicació i eines de gestió; la potenciació d’una promoció turística intel·ligent enfocada a la qualitat; així com la necessitat de vetllar per la reputació exterior de Barcelona, entre altres.
La voluntat del Consorci de Turisme de Barcelona és treballar preferentment en els segments amb més potencial, tenint en compte la idiosincràsia de la ciutat i el seu veïnat, posant l’accent sobretot en una promoció de caràcter col·lectiu, transversal i desconcentrat que doni prioritat a esdeveniments en l’àmbit de les reunions i congressos, els esportiu i els culturals. La solidesa de la marca Barcelona, així com el calendari de congressos i la fidelitat del consumidor, entre d’altres factors, col·loquen la capital catalana, una destinació madura, en una situació privilegiada per caminar cap a un model de turisme responsable que té un interès intrínsec en viure l’experiència Barcelona.
Entre els projectes amb un recorregut plurianual es troba la implementació dels projectes finançats amb els fons europeus Next Generation per a la digitalització del sector, que al capdavall serà una de les línies de treball i pressupostàries més importants dels propers exercicis. Aquest projecte de digitalització està basat en la creació d’una plataforma que connecti l’oferta de Barcelona amb l’indispensable automatització de processos i l’anàlisi big data per tal d’arribar de forma personalitzada als visitants.
Així mateix, la convocatòria global de la Copa de l’Amèrica prefigura un any de projecció intensa de la marca Barcelona, amb un impacte positiu en l’impuls de l’economia blava. La intenció del Consorci de Turisme de Barcelona és què la ciutadania pugui sentir-se copartícep d’un esdeveniment obert i gratuït que es podrà seguir des de les platges de Barcelona, a banda d’una sèrie d’activitats que es faran durant tot l’any per estendre el seu impacte més enllà del propi esdeveniment.