El districte de l’Eixample presenta al Consell de Barri l’EGA de la Sagrada Família

El districte de l’Eixample presenta al Consell de Barri l’EGA de la Sagrada Família

Una proposta de partida que ja activa i posa en marxa un primer paquet de mesures per mitigar els efectes de la gran afluència de visitants que rep.

El Pla d’Acció de l’Espai de Gran Afluència (EGA) té com a principals objectius millorar l’espai públic, regular els fluxos de visitants, impulsar el comerç de proximitat i recuperar espais per a les activitats veïnals.

El districte de l’Eixample ha compartit avui al Consell de Barri la proposta inicial del Pla d’Acció de l’Espai de Gran Afluència (EGA) de la Sagrada Família que s’ha definit a l’entorn del Temple i que defineix un model de gestió i actuació integral i transversal d’aquesta zona turística. Una proposta de partida que ja activa i posa en marxa un primer paquet de mesures per mitigar els efectes de la gran afluència de visitants que rep.

Aquest pla té com a principals objectius millorar l’espai públic eliminant de les voreres elements que dificulten el pas, regular els fluxos de visitants, impulsar la diversitat comercial de proximitat i recuperar espais per a les activitats veïnals. Uns propòsits que es traduiran en diferents eixos d’actuació en matèria de mobilitat, de millora de l’espai públic i planificació urbanística, el turisme, l’activitat econòmica o la seguretat i la convivència i que es codissenyen amb la implicació del veïnat i els agents del territori.

Impulsar la diversitat comercial de proximitat

Pel que fa a l’activitat econòmica i la necessitat d’impulsar la diversitat comercial, aquest juny s’ha iniciat una campanya d’estiu d’inspecció de terrasses en vàries zones de l’Eixample, entre aquestes les ubicades a l’entorn de Sagrada Família i l’avinguda de Gaudí per garantir que s’ajusten a la normativa i al volum de taules i cadires autoritzades. Aquest juliol, també es substituiran cinc terrasses del carrer de Marina, per un nou model homologat de plataforma. 

El pla també té com a objectiu l’enfortiment de l’eix comercial de l’avinguda de Gaudí, amb el qual s’ha iniciat el Programa Comerç a punt, d’assessorament expert per part de Barcelona Activa, i l’organització de la Fira Faig Gaudí el 28 i 29 setembre. De cara al 2025, es dotarà econòmicament el Pla Comerç Accessible Sense Barreres (CASBA), que impulsa l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) i que permetrà finançar aquelles actuacions que garanteixin l’accessibilitat del comerç de proximitat. 


Un nou grup tècnic coordina la seguretat a l’espai de la Sagrada Família

Pel que fa a la convivència i la seguretat, s’ha creat aquest juny el grup de Coordinació i seguiment de seguretat a l’espai de la Sagrada Família, un grup tècnic que reuneix els diferents cossos de seguretat, la direcció de seguretat de la Basílica, Agents Cívics, representants de la Zona Bus i associacions de guies turístics. La reordenació de les parades dels autocars turístics, el reforç d’Agents Cívics a la zona i un major control de la venda ambulant per part de la Guàrdia Urbana són altres de les mesures previstes.

El Pla d’Acció també pressuposa intervencions més estructurals, com l’anàlisi i millora dels accessos a les estacions de metro i el projecte d’urbanització dels carrers de Provença i Marina i la seva connexió amb l’avinguda de Gaudí. L’objectiu és dotar l’espai de nous usos de caràcter familiar i en aquesta línia es treballarà amb el veïnat per trobar una proposta adient que s’ajusti a aquest objectiu. 


Un Pla d’Acció definitiu i col·laboratiu de cara a la tardor

El Govern municipal ha habilitat la figura d’un coordinador del Pla d’acció de l’EGA Sagrada Família, qui ha estat l’encarregat de recollir i ordenar aquestes primeres propostes per tal de disposar d’un full de ruta que orienti l’acció municipal vers la gestió i intervenció pública als entorns del Temple.

Però el Pla d’Acció està previst que s’elabori de manera col·laborativa, incorporant i sumant les aportacions, informacions, propostes i estratègies que en els pròxims mesos faran agents clau del territori, com entitats veïnals i comercials. 

 

Campanya de civisme adreçada als turistes

També s’ha informat de la Campanya de comunicació adreçada als turistes que està en marxa amb el lema principal Barcelona, our home. And yours i el subtítol Everyone is welcome. Be respectful and you’ll be respected, aquesta campanya conté un decàleg de set consells concrets que pretenen conscienciar les persones visitants de la necessitat de respectar les normes.