El programa BCNX10 promociona les experiències de ciutat a la fira B-Travel
Turisme sostenible. El programa “Experiències de ciutat” posat en marxa per l’Ajuntament de Barcelona té per objectiu descentralitzar i donar a conèixer l’activitat cultural als districtes.
El programa “Experiències de ciutat” posat en marxa per l’Ajuntament de Barcelona té per objectiu descentralitzar i donar a conèixer l’activitat cultural als districtes.
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el programa ‘Experiències de ciutat’ a través de l’impost d’estades turístiques per ampliar i consolidar el calendari d’activitats i esdeveniments amb potencialitat de projecció internacional. I l’ha presentat a la fira B-Travel que es celebra aquest cap de setmana.
Un programa que pretén promoure la descentralització i la desconcentració territorial ampliant els atractius oferts al visitant posant en valor nous continguts als barris i difonent nous atractius entre la ciutadania i els visitants amb activitats esportives, gastronòmiques i culturals que tenen lloc durant tot l’any a diferents espais i promoguts per entitats locals.
Són un total de 18 experiències seleccionades per Ciutat Vella, amb el festival de Cultura Raval(s) o el Buskerai d’artistes al carrer; l’Eixample amb la 17a Fira modernista, Sants, amb la mostra de comerç tradicional Tradicat; Les Corts, amb el festival de circ Circorts; Sarrià, amb l’exposició de la Fundació Rocamora “Negre: del dola la seducció” o la jornada de flora i fauna a Can Calopa; Gràcia amb les Diades de Castellers; Horta-Guinardó, amb la cursa Cros3 Turons-la Diablada i el pessebre vivent de la Torre del Suro; Nou Barris amb la mostra Roquetes fashion, food &Wood Week o el festival de Sopes del Món Mundial o el Campament Reial; Sant Andreu amb el festival de jazz Jazzing que ja ha arribat a la 10a edició i a Sant Martí, amb el Festival Escena Poblenou d’arts escèniques contemporànies.
El saló de turisme B-Travel se celebra cada any durant el cap de setmana del 24 al 26 de març al recinte de Montjuïc, amb el focus posat a les experiències. Aquest any el saló reuneix més de 30 destins participants i 120 expositors que donaran a conèixer les seves millors ofertes i promocions entorn la gastronomia, la música i cine, en una edició que té l’objectiu de satisfer la demanda del mercat català, principal emissor de viatgers de tot Espanya.
L’estand de Turisme de Barcelona a la B-Travel és compartit amb Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona, i porta com a lema “Barcelona the place to be”. L’espai mostrarà totes les experiències i novetats de l’any com ara la Copa Amèrica, l’any Domènech i Montaner, l’Any Picasso i La Vuelta ciclista, entre d’altres.