Els visitants posen un 8,64 a l’experiència turística a Barcelona

Els visitants posen un 8,64 a l’experiència turística a Barcelona

Turisme. El monitor de reputació turística online ha analitzat l’opinió de 7’1 milions de comentaris. 7 de cada 10 opinions sobre atractius turístics de la ciutat superen el 9 sobre 10.

El monitor de reputació turística online ha analitzat l’opinió de 7’1 milions de comentaris. 7 de cada 10 opinions sobre atractius turístics de la ciutat superen el 9 sobre 10.

 

Vivential Value i l’Observatori de Turisme de Barcelona han presentat l’informe de resultats del monitor de reputació turística online (iRON®) de la ciutat de Barcelona 2023 amb l’objectiu de quantificar i analitzar la valoració agregada dels allotjaments, restaurants i atractius turístics de la destinació turística, a partir de les puntuacions publicades per les persones usuàries d’una selecció de les principals plataformes online de turisme.

L’estudi, que recull les dades d’una mostra de més de 7 milions d’opinions de més de 19.000 recursos turístics de la ciutat, compara els resultats obtinguts el 2018 (últim any d’anàlisi en aquesta àrea geogràfica) amb el 2023.

Aquests han estat els principals resultats obtinguts en aquesta edició:

  • Els més de 3 milions de noves opinions des de 2018, han portat a que el volum d’opinions online hagi crescut un +76,6% en aquests anys. Això ha estat degut, bàsicament, a l’augment d’opinions en atractius turístics, que s’han incrementat en 2 milions i mig de nous registres.
  • 3 de cada 4 opinions es registren en Espais de Gran Afluència (EGAs), és a dir, àrees de la ciutat definides per l’Ajuntament com a espais que concentren una major intensitat d’activitat turística. Els EGAs amb un major volum d’opinions són, en aquest ordre, el Barri Gòtic, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i la Vila de Gràcia.
  • L’experiència turística a Barcelona ciutat obté un iRON® global de 8,64 sobre 10, el que es tradueix en una millora de 0,12 punts sobre 10 respecte a 2018.
  • Per temàtica, els allotjaments i els restaurants obtenen una puntuació molt similar (8,25 i 8,27, respectivament), mentre que els atractius, un 58% dels quals són culturals, destaquen per una valoració propera al 9. De fet, 7 de cada 10 opinions a les plataformes analitzades qualifiquen com a excel·lents els recursos d’aquesta categoria.
  • Totes les categories milloren la seva puntuació, però a diferents intensitats: si bé els restaurants registren una pujada de l’índex més tímida (+0,01 punts), els atractius i l’allotjament són els que més creixement experimenten en aquest sentit (+0,08 i +0,14 punts, respectivament).
  • La dimensió més ben valorada dels allotjaments ha estat la de la seva ubicació, seguida del personal. En canvi, el preu ha estat la menys puntuada.
  • Als restaurants, el que més s’ha valorat ha estat el menjar, mentre que el preu ha tornat a mostrar una puntuació més moderada.
  • Els atractius vinculats amb l’esport són els que s’han endut millor puntuació (9,11), seguits dels culturals (9,05). En canvi, les platges han registrat un discret 8,50 i l’oci nocturn, un 8,29.
  • L’informe conclou amb l’índex de reputació online de 170 punts d’interès turístic (PITs) seleccionats especialment per fer-ne un anàlisi més específic. Aquests espais, per sí sols, acumulen més de 3,2 milions d’opinions i una valoració de 8,96 punts sobre 10.
  • Els 10 PITs amb més volum d’opinions a la xarxa són, en aquest ordre, la Sagrada Família, el Park Güell, el Camp Nou, el Mercat de la Boqueria, La Pedrera-Casa Milà, l’Arc de Triomf, i la Catedral de Barcelona. Aquests recursos concentren 1,7 milions de ressenyes i obtenen una valoració superior a la mitjana, el que afavoreix el resultat final de l’iRON.