Èxit d’assistència a la 4a edició del curs de turisme accessible
Centenars d’empreses del sector turístic s’interessen per la formació i comencen a implementar mesures.
Centenars d’empreses del sector turístic s’interessen per la formació i comencen a implementar mesures.
El curs de turisme accessible i atenció a persones amb discapacitats i altres necessitats diverses s’ha realitzat a l’hotel Ilunion, un bon exemple de bones pràctiques en el tema. Organitzat per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, la Direcció de Turisme i el Consorci de Turisme de Barcelona, el curs, realitzat els dies 15 i 16 de novembre, ha comptat amb el suport de l’ONCE, ECOM, ACAPPS, DINCAT, FESOCA i FSMCAT.
Els objectius del curs han estat donar a conèixer el concepte de Turisme Accessible, sensibilitzar el conjunt de professionals del sector turístic sobre la necessitat de millorar l’atenció a aquest sector de la societat, formar a les persones perquè puguin atendre’ls correctament, i donar a conèixer les eines que existeixen actualment al mercat i que es posen a disposició dels empresaris i empresàries per promoure aquest tipus de turisme.
Des de la Direcció de Turisme han destacat que Barcelona ha fet un esforç molt gran per eliminar les barreres arquitectòniques i convertir-se en una ciutat accessible durant els últims anys, i actualment es pot dir que bona part dels establiments turístics, com ara museus, centres culturals, allotjaments i restaurants, han adaptat les seves instal·lacions tenint en compte la diversitat funcional de la societat.
Durant els dos dies que ha durat el curs s’han realitzat tallers pràctics a càrrec de les entitats col·laboradores, i s’han mostrat exemples de bones pràctiques a tall d’exemple per part d’Ilunion, Monestir de Pedralbes i Associació Catalana de Parkinson.