La ciutat manté intacte l’atractiu turístic
Turisme. El 2022 hi va haver 9,7 milions de turistes allotjats en hotels i HUT, amb més de 29,8 milions de pernoctacions.
El 2022 hi va haver 9,7 milions de turistes allotjats en hotels i HUT de Barcelona, que van realitzar 29,8 milions de pernoctacions. Les xifres encara són inferiors a les del 2019, l’any rècord, però demostra que l’atractiu de la ciutat per als visitants no s’ha vist afectat per la pandèmia.
S’ha registrat un creixement en la mitjana d’estada als hotels, que el 2022 se situa en 3,1 nits, mentre que el 2019 els turistes s’hi quedaven 2,7 nits.
Barcelona és la ciutat espanyola preferida de les persones que venen d’altres països. El 79% dels visitants de la ciutat són internacionals, amb un protagonisme especial dels Estats Units i de França. Continua creixent, però, el turisme nacional: un 6,8% respecte a la referència del 2019.
La despesa total dels turistes es va situar en més de 7.600 milions d’euros, només un 9% per sota la despesa del 2019.
Més feina
El mercat laboral del turisme té una evolució més favorable que la del conjunt de l’economia. L’any passat es van signar més de 157.000 contractes, el 45,3% dels quals van ser indefinits. La temporalitat va caure del 88,4% durant el 2019 al 54,7% durant el 2022.
A més, l’atur al sector va registrar la xifra més baixa des del 2007, amb 6.703 persones sense feina, un 23,5% per sota de la xifra del 2019.
Un sector ben vist, amb matisos
Segons la darrera enquesta “Percepció del turisme a Barcelona”, el 67,1% dels veïns i de les veïnes consideren beneficiós el turisme i el 80,6% creu que genera oportunitats econòmiques i de treball. Tot i això, el 67,9% de les persones enquestades vinculen el turisme amb la pressió a l’espai públic, i el 54,5% creu que no és beneficiós per al desenvolupament del comerç de proximitat.