La cultura, principal reclam turístic de la ciutat

La cultura, principal reclam turístic de la ciutat

Turisme. Els elements patrimonials representen el 67% de les opinions de la ciutat a internet, amb una puntuació de 8,92.

Els recursos culturals de Barcelona són presents en el 67% dels més de quatre milions d’opinions en línia sobre la ciutat que els turistes escriuen a internet, segons recull la primera edició de l’Índex de Reputació Online (iRON) del 2018, que li dona una nota de 8,42 sobre 10.

Les recomanacions de recursos culturals superen aquesta nota de mitjana i reben una puntuació de 8,92. La Sagrada Família és el principal atractiu cultural, amb 150.000 opinions i un iRON del 9,37, seguida pel Park Güell, amb un iRON de 8,62 i prop de 100.000 opinions. El patrimoni modernista acumula més de 375.000 opinions, amb valoracions de clients molt satisfactòries d’altres construccions com la Casa Batlló (9,26) o el Palau de la Música (9,41).

Al marge del modernisme, reben molt bona valoració la xarxa de museus de la ciutat, amb el Museu d’Història de la Ciutat (8,98), el CosmoCaixa (9,22) i el MNAC (9,13) al capdavant.

L’estudi iRON, confeccionat per l’Observatori de Turisme de Barcelona, és una nova eina dins del sistema d’intel·ligència turística municipal i aporta coneixement sobre la qualitat de l’experiència percebuda per les persones usuàries d’internet, majoritàriament visitants i turistes. L’estudi monitoritza tres factors: els atractius turístics, que obtenen una nota de 8,91; els allotjaments, amb 8,24, i els restaurants, que reben un 8,13.

Entre el 2017 i el 2018, el volum d’opinions sobre l’experiència a Barcelona ha crescut en un 28% fins a obtenir 4,2 milions de valoracions i recomanacions de turistes. Això situa Barcelona en quarta posició entre les ciutats que més creixen en contingut general per als turistes, dins una comparativa de les deu principals destinacions urbanes d’Europa.

L’Observatori del Turisme a Barcelona (OTB), en què participen l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, ha elaborat el Monitor de reputació online de Barcelona ciutat 2018 i una versió per al global de les comarques de Barcelona.