La Fira B-Travel posa el focus a la innovació i creativitat entorn l’enoturisme i la gastronomia
• Barcelona es presenta aquest cap de setmana a la B-Travel amb el lema “Barcelona, tasta-la” posant el focus en tota la oferta al voltant de la gastronomia i l’enoturisme.
L’espai de l'Ajuntament de Barcelona al saló de turisme B-Travel compta amb una zona d’exposició des d’on es mostraran les propostes enogastronòmiques de la ciutat i les comarques on s’oferirà una programació d’activitats gratuïtes al voltant del vi durant els tres dies de la fira.
Enguany Barcelona participa al saló B-Travel amb el lema ‘Barcelona, tasta-la’ per donar a conèixer l’oferta turística de la ciutat des d’una perspectiva gastronòmica i enoturística, posant el valor la innovació i la qualitat del producte i l’excel·lència de la seva cuina.
Ho fa en un espai compartit entre el consorci de Turisme de Barcelona, l’Ajuntament, la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme de 255 metres quadrats, que també inclou una zona expositiva dedicada a explicar l’oferta enogastronòmica. L’acte inaugural l’ha presidit el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i ha comptat també amb el President del Comitè Executiu del Consorci, Eduard Torres, i la directora General, Marian Muro, el president de de B-Travel Martí Serrate i de la directora general de Turisme, Marta Domènech.
Xavier Marcé ha destacat l’aposta de Barcelona per posicionar-se amb nous eixos i continguts com la gastronomia, la creativitat i la cultura i ha destacat que “les perspectives per als propers mesos conviden a l’optimisme i a una tendència cap a la recuperació que hem d’anar consolidant, sobretot en el turisme de proximitat”. En aquest mateix sentit, Eduard Torres ha remarcat el “bon ambient que es respira en aquest saló, després dels anys anteriors, símptoma d’una clara recuperació de l’activitat que es va veient amb la quantitat d’oferta que s’hi pot trobar i el tipus de producte en clau d’innovació i personalització. Tal com esperàvem, Barcelona recupera el lideratge indiscutible com a marca internacional”.
El saló B-Travel, especialitzat en turisme d’experiències per al públic final, torna aquest any en una edició amb una àmplia oferta de destinacions per fomentar el turisme de proximitat i contribuir a la reactivació del sector turístic.
L’edició d’enguany de la B-Travel reuneix un centenar d’expositors amb 500 empreses representades que presentaran destinacions nacionals i internacionals perquè els visitants organitzin les properes vacances en un moment en què ja tornen les oportunitats per viatjar. Organitzada per Fira de Barcelona, la B-Travel, que té lloc al recinte de Montjuïc i que aquest any preveu superar els 20.000 visitants, acollirà també el B-Delicious, el festival gastronòmic del saló que es farà en una carpa instal·lada a l’aire lliure, en la qual més d’una quinzena d’estands donaran l’oportunitat a tots els visitants d’emprendre un recorregut gastronòmic per diferents destinacions.
El saló donarà a conèixer experiències viatgeres de les comunitats autònomes espanyoles, així com la de diverses destinacions internacionals i agències de viatges, hotels, navilieres especialitzades en creuers, càmping i turisme rural, companyies de transport, turisme industrial, turisme enogastronòmic i empreses de productes i serveis turístics.
Enguany destaquen destins turístics singulars com l’industrial, englobat sota la zona B- Industrial, i les destinacions de proximitat a Catalunya i altres Comunitats Autònomes.
Barcelona Activa també hi organitza una nova edició del B-Travel Job Market Place, un espai d’oferta i recerca de feina, així com de networking on les empreses del sector turístic poden seleccionar nou talent professional.