L’Ajuntament de Barcelona reubica la Zona Bus de l’entorn de Sagrada Família
Turisme. Amb aquesta actuació es mostra la prioritat municipal per gestionar el turisme, reduïnt el nombre de places autoritzades perquè parin els autocars a l’entorn de la Sagrada Família.
Amb aquesta actuació es mostra la prioritat municipal per gestionar el turisme, reduïnt el nombre de places autoritzades perquè parin els autocars a l’entorn de la Sagrada Família.
El Districte de l’Eixample i l’àrea de Mobilitat, juntament amb Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’àrea de Turisme, han dissenyat una actuació per eliminar set parades d’encotxament i desencotxament exclusives per autocars turístics dels carrers Padilla i Consell de Cent per ubicar-ne tres de noves a Marina, en un entorn amb voreres prou amples per assumir el flux de turistes.
Es tracta d’una solució definitiva a la ubicació de les parades per a autocars turístics a l’entorn del temple que mostra la prioritat municipal per gestionar el turisme i els seus efectes i donar resposta a les demandes i reivindicacions veïnals d’alliberar les voreres de davant dels seus habitatges.
Pel tinent d’Alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme i regidor de l’Eixample, Jordi Valls, “aquesta intervenció mostra l’aposta del govern municipal per prioritzar la gestió del turisme, amb el desplegament de mesures que ordenin la mobilitat turística i millorin el fluxos a l’espai públic en les zones de major afluència. “El turisme és un motor econòmic i sector estratègic indiscutible per Barcelona, però és evident que tenim el repte de gestionar degudament i conjuntament aquest èxit, també amb el teixit veïnal, que en viu els efectes en el seu dia a dia”.
Aquesta reorganització de la Zona Bus de l’entorn de Sagrada Família busca també optimitzar i millorar-ne el funcionament. Ha de permetre, així mateix, acabar amb algunes situacions d’indisciplina que es van produir el passat estiu. L’afectació de les obres de la Diagonal a les parades existents inicialment i la recuperació de l’ocupació turística després de la pandèmia van evidenciar la necessitat d’optimitzar les parades i trobar una solució definitiva després d’uns primers ajustos de places i modificacions introduïdes a l’estiu.
L’actuació s’executarà en dues fases i començarà avui dimecres amb l’eliminació d’una primera parada -que passarà a ser cordó de serveis- i es completarà durant el mes d’abril amb l’eliminació de sis places més i l’habilitació d’una nova Zona Bus a Marina amb tres places.
- Fase 1: Eliminar la plaça de Padilla per sobre d’Enamorats.
- Fase 2:
- Habilitar nova Zona Bus a Marina, entre Diputació i Consell de Cent
Actuació anàloga a l’executada aquest estiu: afectació a contenidors, places estacionament i desplaçar el carril bici
- Eliminar totes les places de Padilla i les de Consell de Cent amb habitatges propers.
El trasllat de part de la capacitat de la Zona Bus al carrer Marina permet ubicar les parades en un entorn amb voreres prou amples per assumir el flux de turistes. A més, amb aquesta actuació es pretén, també, reduir els impactes en els itineraris dels grups fins al temple i cap a l’autocar.
A la vegada aquest canvi d’ubicació de les parades facilita un recorregut clar per als autocars, que circularan per la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer Marina i que, en cas que estigui plena aquesta zona d’encotxament i desencotxament, tindran com a segona opció les quatre places que es mantenen a Consell de Cent.
En total, en la configuració final es redueix el nombre de places d’autocars turístics a l’entorn de la Sagrada Família de 17 a 13, però es tracta d’una solució que n’optimitza i en millora el seu funcionament.