L’Anella Olímpica triplica el nombre de visitants en esdeveniments d’oci
Urbanisme i infraestructures. El Palau Sant Jordi, el Sant Jordi Club i l’Estadi Olímpic Lluís Companys es consoliden com a seu de concerts i esdeveniments de tot tipus.
En els últims 12 mesos, el Palau Sant Jordi, el Sant Jordi Club i l’Estadi Olímpic Lluís Companys han estat seu de 167 esdeveniments, un 23% més que el 2022, i han rebut més de 2,1 milions de visitants, el triple que l’any anterior. Sense comptar els partits del Futbol Club Barcelona a l’Estadi Olímpic, el creixement del nombre de visitants també és notable, amb 1,5 milions de persones, el doble que el 2022.
Els concerts representen el 65% de la programació, tot i que s’ha continuat treballant per mantenir una programació àmplia d’activitats familiars, socials, esportives i corporatives.
El Palau Sant Jordi i el Sant Jordi Club han estat els espais amb més programació, amb 135 esdeveniments i més d’un milió d’assistents. Per la seva banda, l’Estadi Olímpic ha rebut 1.091.300 visitants, sumant els 9 concerts i els 15 partits de futbol dels quals ha estat seu, amb una assistència acumulada de 600.000 persones.
L’Anella Olímpica manté el posicionament en els circuits internacionals per la proposta diversa i d’alta qualitat que ofereix i l’expertesa que acumula en l’organització d’esdeveniments.
Una programació musical variada
El 2023, l’Anella ha batut els seus registres d’assistència i celebracions de concerts de tot tipus de música: un total de 110 espectacles de primer nivell amb més d’1,3 milions d’espectadors. Hi han fet parada artistes internacionals com Madonna, Elton John, The Who o Iron Maiden. La gran fita han estat, però, els nou concerts celebrats a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, entre els quals, els dos de Bruce Springsteen i els quatre de Coldplay.
També hi han passat gires dels grups i els cantants principals de la música espanyola de diferents èpoques, artistes de música en català i intèrprets de música urbana, que tenen un pes cada vegada més important.
L’edat mitjana dels visitants de l’Anella Olímpica és de 37,5 anys. Les franges de 25 a 34 i de 45 a 54 anys són les més habituals, cadascuna representa el 26% del total. El 71% del públic prové de Catalunya i el 34% són residents a Barcelona i l’àrea metropolitana. El 21% dels visitants provenen d’altres llocs de l’Estat i el 7% venen d’altres països.
Espai multidisciplinari
L’Anella Olímpica ha estat la seu d’espectacles familiars, com Disney on Ice, i diferents esdeveniments esportius d’èxit, com el Trial Indoor, el World Padel Tour o la Kingdom Cup, que van sumar més de 67.000 espectadors al Palau Sant Jordi. També s’hi han celebrat jornades formatives com l’STEAM Anella, unes jornades matinals d’activitats científiques organitzades per BSM i la UPC en què han participat més de 2.200 joves de 28 instituts, o el 30è aniversari del Dansa Ara, amb 16.000 alumnes de primària, professors i familiars.
A més, al voltant de 500 persones en situació de vulnerabilitat han gaudit de les activitats de l’Anella Olímpica gràcies a la col·laboració amb Apropa Cultura.
Ara per ara l’Anella Olímpica té confirmats 115 esdeveniments per al 2024, amb una assistència propera als 1,7 milions d’espectadors, incloent-hi l’activitat esportiva del Futbol Club Barcelona. Aquest volum creixerà a mesura que es vagin tancant noves dates al calendari d’activitats.