Més de 5 milions d’euros de l’impost turístic invertits als districtes i la promoció de la ciutat
Turisme. Es destinaran a 39 projectes de desenvolupament turístic als districtes i al finançament i la promoció d’activitats culturals de rellevància per a la projecció internacional de la ciutat.
Els 5.454.997,95 euros provinents de l’impost d’estades en establiments turístics (IEET) es destinaran a 39 projectes de desenvolupament turístic a tot el territori i a la promoció d’activitats culturals de rellevància per a la projecció internacional de la ciutat. En aquest nou paquet de projectes, els districtes rebran més d’1,6 milions d’euros per impulsar mesures per a la creació de nous imaginaris, millorar els productes i la gestió turística, diversificar el turisme al territori i reduir-ne l’impacte en espais d’afluència turística elevada.
Els projectes dels districtes són:
- Sants-Montjuïc (230.000 euros): Se subvencionen el “Viu el teu Montjuïc, el parc de la cultura 2023”, un festival amb un programa ple d’activitats. També es donarà continuïtat a la Taula del Sector Turístic i es finançarà un catàleg en línia de proveïdors de proximitat, gestionat pel Districte i Barcelona Activa, per als hotels de la zona.
- Les Corts (84.500 euros): Actuacions com New Icons, una desfilada de moda i creacions d’autor; crear rutes inclusives per descobrir el districte; senyalitzar espais emblemàtics amb faristols informatius dotats d’un codi QR, i finançar una exposició sobre el monument als repatriats d’ultramar que hi ha al cementiri, entre d’altres.
- Gràcia (250.000 euros): Continuïtat i ampliació del Pla de places 2023. També es preveu ampliar amb dues places més el servei de gestió de conflictes durant els mesos de més afluència a l’espai públic, i es recullen propostes de diversificació amb nous punts d’interès.
- Nou Barris (187.465 euros): Posada en marxa durant la festa major d’un bus panoràmic per mostrar el patrimoni i l’entorn natural, estàtues humanes a la plaça Major, un programa d’activitats infantils al parc Central i una campanya de dinamització comercial. També es donarà suport al festival Desvarío Flamenco, al festival “L’estiu, al pati!” i al Laboratori d’Art Urbà.
- Sant Martí (250.000 euros): Programa Cultura a l’espai públic, que es desplega al barri del Besòs i el Maresme en el marc del Pla de barris.
- Ciutat Vella (180.000 euros): Transformació en una cabina sanitària d’una de les parades de floristes de la Rambla i per fer una prova pilot per fomentar l’enxarxament dels hotels del districte, les entitats socials, el comerç de proximitat i els equipaments culturals.
- Sant Andreu (130.000 euros): Projecte de consolidació estructural de la capella dels Segadors, catalogada com a bé d’interès nacional, i estudis per a la rehabilitació posterior de l’edifici.
- Horta-Guinardó (77.039 euros): Diversos projectes, com impulsar una xarxa d’itineraris i activitats de dinamització als espais naturals dels barris de muntanya des del Centre de Natura Can Soler. També es destinarà una part dels diners a les bateries antiaèries del Turó de la Rovira.
- Sarrià – Sant Gervasi (57.928 euros): Recursos per afavorir les persones amb discapacitat cognitiva i/o visual perquè puguin gaudir de les visites guiades de la Ruta Modernista a l’avinguda del Tibidabo i crear a Collserola un itinerari amb instal·lacions d’art natura i escultures a l’aire lliure permanents.
- L’Eixample (200.384 euros): Donar continuïtat al programa de visites guiades en diferents idiomes a la Model, impulsar eines de promoció i dinamització de la Fira de Sant Tomàs, la Fira de Reis a la Gran Via i la Fira de Nadal a la plaça de la Sagrada Família i promoure la Cursa Milla Sagrada Família.
Promoció internacional de la ciutat
S’ha dotat també de 3,7 milions d’euros una quinzena de programes i iniciatives culturals de rellevància per a la projecció internacional de la ciutat, com el Festival Grec, La Mercè, la celebració de Cap d’Any o el festival Llum BCN, entre d’altres.
Altres partides es dedicaran al programa Dissenyem Comerç, que rebrà 225.000 euros; al programa Òpera i Comerç, amb 100.000 euros, i a un concurs professional de pinxos i tapes al juny. També rebran suport el concert de l’OBC a la platja, el projecte d’Aparadors Artístics al barri Gòtic, la BCN Eurovision Party o diverses activitats programades en el marc del bicentenari del passeig de Gràcia.
Els fons de l’impost finançaran amb 75.000 euros el projecte “La Rambla, nou model de turisme urbà”, i s’incrementarà en més de 130.000 euros la dotació i renovació dels lavabos de les platges de Nova Icària, Bogatell, Somorrostro i Sant Miquel.
Finalment, el Consorci de Turisme de Barcelona rebrà 1,5 milions d’euros, que es destinaran a accions de promoció de Barcelona com a destinació de turisme urbà i a iniciatives de foment de la sostenibilitat i la participació.