Missió institucional i comercial a Hong Kong i Shenzhen
Turisme. Per preparar la preobertura del mercat xinès després de la fi de les restriccions per la pandèmia.
Turisme de Barcelona viatjarà a Hong Kong i Shenzhen per reunir-se amb els principals interlocutors turístics i econòmics del continent després que la Xina hagi posat fi a les restriccions per la pandèmia. L’objectiu és preparar la reobertura del mercat xinès abans que es produeixi l’obertura definitiva, previsiblement durant la segona meitat d’aquest any.
La missió coincideix amb l’exposició de la Fundació Miró al Museu d’Art de Hong Kong i amb el viatge institucional de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament per recuperar i enfortir les relacions comercials i de diplomàcia institucional amb la Xina.
La delegació té una agenda de caràcter institucional, liderada per l’Ajuntament, i una agenda més comercial i de relacions amb operadors treballada per Turisme de Barcelona. Destaquen les trobades amb Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), Cathay Pacific, EGL Tours i Travel Circle International, entre d’altres.
Després de Hong Kong es visitarà Shenzhen, ciutat agermanada amb Barcelona, on hi ha previstes trobades amb l’Alcaldia i la xarxa internacional World Innovative Cities Cooperation Organization (WICCO), així com de relacions comercials amb diferents empreses.
La Xina és la primera destinació de Turisme de Barcelona, després de la missió institucional a Corea l’estiu passat i d’un seguit de 22 accions que s’han fet al mercat asiàtic, per liderar una acció que forma part de l’estratègia d’obrir els mercats més interessants per a la ciutat que havien quedat tancats per la pandèmia.
Hi haurà altres accions, com un viatge de familiarització amb un grup d’experts gastronòmics i un altre de vint agents turístics que vindran a Barcelona des de diferents indrets de la Xina.