Observatori Barcelona: la ciutat mostra la fortalesa de la seva marca en el context de crisi econòmica mundial

Observatori Barcelona: la ciutat mostra la fortalesa de la seva marca en el context de crisi econòmica mundial

L'informe compara el posicionament econòmic, empresarial i social de la ciutat respecte a les principals urbs del món a partir d’una selecció de 34 indicadors rellevants en sis àmbits temàtics.

El 3 de març s’ha presentat l’edició 2021 de l’Observatori Barcelona, informe elaborat per la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona que compara el posicionament econòmic, empresarial i social de la ciutat respecte a les principals urbs del món a partir d’una selecció de 34 indicadors rellevants en sis àmbits temàtics: pol d’activitat econòmica, qualitat de vida, sostenibilitat i cohesió social, mercat laboral i formació, societat del coneixement, turisme, i preus i costos.

Barcelona se situa com a capdavantera en qüestions com competitivitat global (18a), atracció de talent (9a), captació de projectes d’inversió estrangera (9a) i atractivitat per a visitants i emprenedors (9a). D’altra banda, és el 7è hub en inversió tecnològica rebuda i guanya nou posicions respecte a l’edició anterior gràcies a que l’ecosistema emprenedor ha quadruplicat la inversió captada. A més, la ciutat és considerada com la 11a ciutat més segura del món i escala 15 posicions respecte a l’edició anterior de l’informe Safe Cities Index 2021, elaborat per The Economist.