Som l’Arxiu del teu districte i ens ocupem de gestionar, preservar i difondre el patrimoni documental del teu àmbit territorial.
Conservem, tractem i fem accessible la documentació produïda i rebuda per l’Administració municipal dels districtes des dels seus orígens. A més, ens ocupem dels fons i la col·lecció que entitats, institucions o particulars dipositen a través de donacions, perquè són d’interès per a la història dels barris de Barcelona i del seu veïnat.
Algunes de les nostres funcions són les següents:
- Garantir el dret d’accés als fons documentals.
- Vetllar per la protecció del patrimoni documental.
- Afavorir la difusió dels fons documentals i de la història dels barris de Barcelona.
També ens ocupem de la gestió documental de l’Administració del districte i contribuïm a millorar l’eficàcia i la transparència de l’Administració municipal.
Els arxius municipals de districte formem part de l’Arxiu Municipal de Barcelona, juntament amb l’Arxiu Històric, l’Arxiu Contemporani, l’Arxiu Fotogràfic i els arxius centrals. Barcelona es divideix en deu districtes i cadascun disposa del seu arxiu municipal propi:
- Arxiu de Ciutat Vella
- Arxiu de l’Eixample
- Arxiu de Sants-Montjuïc
- Arxiu de les Corts
- Arxiu de Sarrià - Sant Gervasi
- Arxiu de Gràcia
- Arxiu d’Horta-Guinardó
- Arxiu de Nou Barris
- Arxiu de Sant Andreu
- Arxiu de Sant Martí
A quin districte et vols adreçar?