Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa

Arxiu Municipal del Districte d'Horta-Guinardó

  • Història de l’Arxiu
  • Quina documentació conservem?
  • Activitats educatives
    • Coneix l’Arxiu Municipal del Districte d’Horta-Guinardó
    • Itinerari per Horta: un passeig pel poble de Sant Joan d'Horta
  • Publicacions
  • On Som
  1. Inici
  2. / Arxius Municipals de Districte
  3. / Horta-Guinardó

Quina documentació conservem?

Fons municipals

Apleguem la documentació municipal dels diversos òrgans de govern i dependències administratives municipals dels seu àmbit territorial, tant vigents com desaparegudes.  

Gestionem i conservem la documentació municipal de diverses etapes històriques:

  • Fons de l’antic municipi de Sant Joan d’Horta del 1766 fins a la seva agregació a Barcelona l’any 1904.
  • Fons de l’Ajuntament de Barcelona, amb documentació a partir del 1930, tot i que el volum important de documentació es produeix a partir de l’any 1984 amb les competències atorgades als consells municipals de districte.

Custodiem prop de 24 m lineals de documentació conservada de l’antic Ajuntament de Sant Joan d’Horta, des del 1766 fins a la seva agregació a Barcelona l’any 1904. El gruix principal d’aquesta documentació aplega el període del 1820 al 1903, del qual destaquem els llibres d’actes i les seccions de Població, Serveis militars i Obres i urbanisme. La riquesa i la qualitat dels seus plànols arquitectònics ens informen d’un territori i d’una trama urbana perduda en gran part.

També tenim documentació procedent de la Junta de Districte i de les àrees centrals de l’Ajuntament franquista del 1962 al 1973, així com la del Consell Municipal del Districte a partir de la restitució de l’Ajuntament democràtic l’any 1979.

Finalment, cal remarcar la documentació de l’etapa actual, que s’inicia amb el projecte de descentralització i participació ciutadana de l’any 1984 i la nova divisió territorial de Barcelona en deu districtes. Les sèries amb més volum i també les més consultades per la ciutadania són les llicències d’activitat, les llicències d’obres majors i menors i els projectes urbans.

Fons privats

A l’Arxiu Municipal del Districte d’Horta-Guinardó es troba el Fons Felip Capdevila i Rovira, historiador d’Horta que va recopilar documentació de temàtica diversa relacionada amb la vida del barri. Destaquem les 1.044 fotografies antigues sobre aspectes com els transports o les masies i dels indrets més emblemàtics de l’antic territori d’Horta-Guinardó.

També té un gran interès cultural el Fons del Foment Hortenc, format per positius fotogràfics fins al moment de la dissolució de l’entitat, l’any 1965. Consta de 578 fotografies fetes per antics socis de la Secció Fotogràfica del Foment Hortenc, creada el 1953 per Emili Reguant i Ángel Pérez, entre altres.

D’entre els fons fotogràfics, és interessant també el de Jaume Caminal Serret (del 1940 al 2002), que mostra la transformació del districte d’Horta-Guinardó entre la segona meitat del segle XX i una part del XXI.

Col·leccions

Disposem d’una bona mostra de cartells i fulletons de mà, tant de producció municipal com generats per entitats i associacions del districte.

Disposem d’una biblioteca auxiliar i de revistes i publicacions periòdiques editades a Horta-Guinardó provinents, en molts casos, d’associacions de veïns i entitats diverses.

 

Si vols conèixer tota la informació de què disposem a l’Arxiu d’Horta-Guinardó, consulta el quadre de fons.

Per consultar la documentació presencialment, cal cita prèvia.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Primer pla de dos documents, un totalment manuscrit i l’altre imprès i amb afegits a mà

L’AMDHG conserva fons de l’antic municipi de Sant Joan d’Horta com ara aquest passaport emès a nom d’Elias Casals el 2 de març de 1834. Carme García Navarro

Slide 1 of 1

Documents

  • Quadre de Fons AMDHG (PDF 132.89 KB)
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta