Eixos i objectius estratègics
Una de les claus de l’èxit del procés de formulació estratègica i definició de les línies clau d’un pla econòmic és comptar amb eixos clarament definits, que es declinin en accions concretes.
Aquestes accions busquen dinamitzar la situació econòmica, protegir el petit comerç i, a grans trets, avançar cap a la consecució dels objectius marcats. En definitiva, els eixos per fer una Barcelona Competitiva, Sostenible i Equitativa, estan perfectament alineats amb aconseguir la visió aspiracional que tenim per Barcelona.
01 / Competitivitat
El primer eix estratègic és aconseguir una ciutat amb un ecosistema d’emprenedoria actiu, amb focus digital, atractiva pel talent i oberta al panorama internacional. Barcelona ja compta amb un grau de maduresa elevat en aquest sentit, però és important no deixar d’avançar i consolidar el posicionament de la ciutat.
02 / Sostenibilitat
El segon eix estratègic és que Barcelona aconsegueixi ampliar el volum d’economia circular, atreure nous pols d’activitat econòmica i generar l’economia del visitant. El turisme i la indústria són dos dels pilars econòmics de Barcelona, i és necessari transformar els models de negoci per a garantir que el creixement no perjudica la ciutat, la ciutadania o el medi ambient.
03 / Equitat
El tercer eix estratègic és reforçar que l’economia de Barcelona sigui més social i solidària, fomentar l’economia de proximitat i garantir l’ocupabilitat dels ciutadans. Tot i que Barcelona ja és, a dia d’avui, un referent en economia social i obertura, cal reforçar els mecanismes orientats a ajudar a la seva ciutadania.
Objectius del Barcelona Green Deal
Per tal de garantir que el Green Deal està estructurat i contempla respostes a tots els reptes i obstacles amb els que s’enfronta Barcelona, els eixos estratègics (Competitivitat, Sostenibilitat i Equitat) es declinen en objectius. Aquests objectius contenen un seguit d’accions concretes cada un, de forma que s’articula una estratègia aterrada a tots els nivells.