Recollida de residus comercials

30/09/2024 - 15:31 h

Els comerços i les activitats econòmiques de la ciutat tenen l’obligació de gestionar els seus residus segons ho estableix l’Ordenança del medi ambient de Barcelona: s’han de separar els residus per fraccions i utilitzar les modalitats de recollida implantades a la seva zona i que correspongui al volum de residus generats. Les activitats comercials poden optar per utilitzar el servei municipal de recollida de residus o bé contractar el servei a través de gestors privats registrats a l’Agència de Residus de Catalunya, amb la corresponent validació d'aquesta gestió per part de l'Ajuntament.

Les tarifes anuals per a la recollida de residus comercials s’estableixen de manera diferent en funció de si l’establiment és un gran generador de residus o no. Aquí trobareu tota la informació sobre els pagaments (apartat “tarifes”).

Hi ha tres modalitats de recollida selectiva: porta a porta, convencional i interna.

Recollida selectiva comercial porta a porta

Aquest model de recollida es realitza porta a porta utilitzant bujols amb identificació de l’establiment. En el cas de la fracció paper/cartró, el sistema de recollida pot ser plegat i lligat en vorera. És obligatori per als establiments grans generadors de residus, independentment de la zona on s’ubiquin. Es consideren “grans generadors” aquells establiments en què la suma dels volums generats de les fraccions resta i orgànica és igual o superior a 600 l/dia o amb un volum generat igual o superior a 600 l/setmana de les fraccions paper/cartró, vidre o envasos lleugers. També és obligatori per a tots els establiments que generin més de 120 litres/dia de les fraccions orgànica i/o resta juntes i estiguin ubicats en una zona on aquest model de recollida estigui implantat.

Els establiments obligats a utilitzar la recollida comercial per zona i/o volum no poden utilitzar els contenidors de recollida domiciliària. Estan obligats a la contenerització interior i a la presentació del residu separat en origen en els elements de contenció lliurats per l’Ajuntament i hauran de complir les següents normes:

• Manteniment dels elements de contenció en bon estat de neteja i funcionament.
• La separació de les diferents fraccions residuals en cas que es disposi de cubells o contenidors per a la recollida selectiva:
o Tapa marró per a la matèria orgànica (restes de menjar i plantes)
o Tapa blava per al paper/cartró
o Tapa verda per al vidre
o Tapa gris per al rebuig
• Manteniment de les etiquetes d’identificació del titular del cubell o contenidor.

Els establiments generadors de la fracció paper/cartró que no disposen de bujols han de deixar-la plegada a la façana de l’establiment els dies establerts en horari de 21.00 a 22.00 h i no poden dipositar la fracció paper/cartró als contenidors de recollida domiciliària.

Recollida convencional

Els establiments comercials que per volum i/o zona no estiguin obligats a utilitzar la recollida comercial han d’utilitzar el sistema de recollida domiciliària implantat a la seva zona (per exemple, contenidors, bústies de recollida pneumàtica, etc.). Podeu consultar quin sistema hi ha implantat a la vostra zona per a cada fracció en aquest enllaç.

Recollida amb bústies internes de recollida pneumàtica

Els establiments comercials que disposin de boques internes hauran de fer servir aquest sistema per lliurar les fraccions d’orgànica (etiquetes identificatives de color marró) i resta (etiquetes identificatives de color gris). Per la resta de fraccions s’hauran d’acollir als sistemes de recollida establerts en la seva zona.

Telèfons d’atenció

Telèfon gratuït d’atenció per temes relacionats amb residus comercials i industrials assimilables als municipals: 900 702 030

Telèfon per sol·licitar el servei gratuït de formacions personalitzades: 932 389 350