L'estudi realitzat a partir de 600 entrevistes a tot el territori espanyol, llança que al voltant de dos de cada tres entrevistats creu que la seva qualitat de vida i poder adquisitiu ha disminuït durant l'últim any, i que l'esforç per cobrir necessitats bàsiques com l'alimentació, el transport, la roba o la salut ha augmentat.
La majoria considera la família com matalàs de la crisi (97%), i més de 2/3 consideren que el seu paper és essencial en la cura de malalts o necessitats, en l'educació i en la solució de problemes econòmics.
Respecte a la composició de les llars una de cada deu famílies té algun avi a casa, dels quals el 65% ajuda econòmicament –el percentatge ha augmentat un 20% respecte a l'any passat– i el 39% col·labora en l'atenció als néts.
Sobre la situació laboral l'estudi mostra que més del 50% tenen a la seva empresa facilitats per atendre necessitats familiars puntuals i per coordinar les seves dates de vacances amb la resta de la família, però no per treballar des de casa. A més, el 64% té almenys un familiar proper a l'atur.
En relació amb les noves tecnologies dos de cada tres famílies es preocupen pel que els seus fills veuen a Internet, i un de cada tres ha establert mesures de supervisió o horari determinat. A més, cada vegada s'utilitzen més eines informàtiques per a la comunicació intrafamiliar, com els grups de Whatsapp (55%), correu electrònic (45%), Skype (37%) o Facebook (21%).