El Pregó dels Infants envia un missatge d’esperança
dj., 11/02/2021 - 13:04
Prop de mil nens i nenes han participat en la redacció del pregó de les Festes de Santa Eulàlia, que enguany ha reflexionat sobre els drets dels infants i el compliment d’aquests drets durant la pandèmia. A causa de la situació sanitària, la lectura dels infants i la corresponent resposta de l’alcaldessa s’han fet de manera virtual.
Amb el lema “Els nens i nenes no s’aturen”, els prop de mil infants de tercer, quart, cinquè i sisè de primària i d’educació especial d’onze escoles de la ciutat han llançat un missatge d’esperança després de gairebé un any de l’inici de la pandèmia.
“Durant aquest llarg confinament se’ns han obert el cor i la ment”, així comença el pregó en què els infants detallen tant les parts positives —aprendre a treballar virtualment o a fer magdalenes— com negatives —no fer esport o no veure els amics— del confinament. Tampoc han volgut oblidar la vulneració dels seus drets durant el confinament:
“El dret a jugar ens van vulnerar
i sense escola ens van deixar.
Amb els amics no podíem estar,
amb nosaltres algú va pensar?”
Per aquesta raó destaquen l’emoció de tornar a l’escola i el seu compromís per seguir les normes de seguretat i tornar al més aviat possible a la normalitat.
L’alcaldessa, Ada Colau, els ha fet arribar la seva resposta a través d’un vídeo en què ha agraït el gran esforç que han realitzat tots els nens i nenes durant tota la pandèmia.
Com a novetat, la lectura del pregó s’ha acompanyat d’un joc de misteri que ha presentat l’heroïna Superlaia i en què els nens i nenes han hagut de superar una sèrie de reptes per aconseguir aplegar uns objectes i vèncer el Monstre de la Vulneració dels Drets.
Llegiu el pregó complet en aquest enllaç.
El Pregó dels Infants de les Festes de Santa Eulàlia és un programa educatiu per fomentar la promoció i la difusió dels drets dels infants i el reconeixement dels nens i nenes com a ciutadans i ciutadanes de ple dret, tal com ho recull la Convenció sobre els drets dels infants.
El treball que es fa a les aules durant diversos mesos estimula la participació i la col·laboració dels nens i nenes, i és una forma d‘acostar-los al coneixement de les institucions de la ciutat.