Les obres que ara comencen inclouen principalment l’execució de forjats, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. El pou, actualment tapat, té 60 metres de profunditat.
Les primeres actuacions que es duran a terme consistiran en l’execució de pantalles acústiques i el desviament de serveis afectats, així com els primers treballs per a l’estructura interior. Les obres comportaran l’ocupació de la superfície de la plaça de Maragall.
En paral·lel a aquesta obra, el Departament està impulsant els projectes d’arquitectura i instal·lacions d’aquesta i altres estacions de l’L9/L10.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –més del 70% excavat. A més, Territori iniciarà el mes que ve els treballs de l’obra civil de l’estació de Sanllehy.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central va arribar a l’estació de Mandri el mes passat i en aquests moments, s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Font: Departament de Territori