Dformadxs . Com a subjectes polítics pertanyents a una comunitat social, experimentem situacions desagradables i patim estats de total fragilitat i vulnerabilitat a nivell físic i emocional. Presentem un “ésser dissident” que experimentarà, al llarg del seu recorregut i desenvolupament, una construcció de si mateix/a, prenent consciència de tota la construcció/manipulació que exerceix el sistema hegemònic, patriarcal sobre la seva ment i el seu cos. Una matèria mutable i “perfomàtica” que es (de)formarà i es (de)construirà de nou. << Cadascú crea la seva identitat a partir d’un fons híper-cultural de formes i pràctiques de vida. Anònim, (2019)>>.
Fitxa artística:
Creació, direcció artística i coreografia: Nia Torres
Intèrprets / ballarin*s: Eva Rosinach, Jorge Castro Batista, Bruno Julien Klewzyc i Nia Torres
Música: Juan Grajales, Siete Catorce, Bwoy de Bhajan i Sinjin Hawke
Il·luminació i disseny: Toni Morales Vargas i Olga Álvarez
Maquillatge: Paula Rodriguez i Catalina Càceres
Imatge i vídeo: Joseph Merrick i Marc Costa
El salón de los invisibles és una associació de formació plàstica creada el 2018 per Maria de Prada (dramatúrgia i direcció) i David Rovirola (dramatúrgia, escenografia i execució plàstica). El Salón intenta associar-se en cada peça amb creadors, col·laboradors i especialistes en diferents llenguatges artístics, especialment la música i la dansa. Maria de Prada és llicenciada en història de l’art per la Universitat de Barcelona i en direcció i dramatúrgia teatral per l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia. Realitza el seu últim curs de dramatúrgia i direcció a l’Escola Superior d’Arts Aplicades (ADK) de Ludwigsburg (Alemanya). El 2018 coneix a Berlín a David Rovirola , pintor autodidacta fins als 25 anys, que entre el 2005 i el 2008 es desenvolupa artísticament gràcies als Seminaris d’Art realitzats per l’artista conceptual i escultor Antoni Llena a la Universitat de Girona. El 2019 funden El Salón de los Invisibles amb la qual creen quatre peces: Atrabilis (sobre la depressió), #OmniaVanitas (sobre el burnout i el dèficit d’atenció), Re-view (coproduïda pel Festival Píndoles, on explora la nomofòbia i amb la qual actualment estan de gira per teatres i instituts), i Popol Vuh (estrenada al teatre Nu i a Chiapas, Mèxic, en el marc del XI Festival Internacional de Teatre Otras Latitudes). Col·laboren en la dramatúrgia, dispositiu escènic i estètica per a altres companyies com las maleantes (assentada a Berlín) en la seva performance de carrer titulada Caprice (basada en la sèrie dels Caprichos de Goya) i amb la companyia de dansa Nishelma en la seva nova peça O -kulto sobre la identitat de gènere.
Fitxa artística:
Dramatúrgia i direcció: El salón de los invisibles
Escenografia i vestuari: El salón de los invisibles
Espai sonor: Arnau Montserrat
Coreografia i interpretació: Nía Torres
Amb la col·laboració de: Uxia Pérez Dios y Montse Álvarez Capella
Fotografia: Fran Ruíz i El salón de los invisibles
Maquillatge: Luigi Prisco
Producció executiva: El salón de los invisibles i Teatre EÒLIA
Edat recomanada: + 14 anys.
Days | Hours | Preus | Observation | |
---|---|---|---|---|
Divendres, dissabte i diumenge |
a les 20.00 h |
Entrada general: 17 €
Entrada anticipada: 15 € (+despeses de gestió) |
Durada: 35 + 40 minuts |