Els dibuixos dels nens i nenes durant el confinament són ara una exposició!

07/10/2020 - 14:40

Infància. Feta a partir de les emocions compartides al web “Estimat diari”, la mostra serà itinerant.

L’aparició de la covid-19, el confinament i la tornada posterior a les activitats ha sacsejat les nostres vides i ens ha permès repensar-les. També als nens i nenes, que, com tothom, han hagut d’afrontar moltes emocions noves. Durant l’estat d’alarma van poder expressar les seves vivències al web “Estimat diari”, on van compartir un centenar de dibuixos, textos i vídeos. Ara, a partir d’aquest material tan valuós, s’ha creat una exposició itinerant i material pedagògic perquè les escoles treballin les emocions.

L’exposició “Estimat diari: Història d’un confinament” és un recorregut pels sentiments i pensaments dels infants durant la crisi sanitària, que ha suposat un repte emocional per a tothom. A més, visitant l’exposició podem comprovar que expressar les nostres emocions ajuda a entendre-les millor.

Alhora, l’exposició és una invitació a parlar de les nostres emocions. De manera espontània amb les persones que ens acompanyen, però també en un taller vivencial per a infants de 6 a 11 anys: és una activitat basada en el teatre, la participació i el joc per reflexionar, compartir i expressar tot allò que sentim. Cliqueu aquí per inscriure-us-hi.

Del 13 al 18 d’octubre, coincidint amb la Biennal de pensament, l’exposició “Estimat diari: Història d’un confinament” està instal·lada al pati de l’Ajuntament. Després, itinerarà per diversos centres cívics de la ciutat perquè les escoles i famílies també s’hi puguin acostar. Al web de l’exposició s’aniran concretant totes les dates, localitzacions i horaris.

Acompanyament emocional a les escoles

Les escoles, a més, tenen material pedagògic nou a la seva disposició per treballar amb l’alumnat de tercer a sisè de primària les emocions i els records que tenen del confinament i la tornada a les activitats. La carpeta d’aprenentatge es diu “Estimada escola, estimat infant” i proposa recollir les vivències personals alhora que promou la reflexió i el paper actiu dels infants.