La T-16 només estarà disponible amb T-mobilitat a partir del 16 de gener de 2024

12/12/2023 - 14:20

Aquest serà el primer títol que ja no serà admès pel sistema de validadores amb el format antic.

Aquest serà el primer títol que ja no serà admès pel sistema de validadores amb el format antic.

A partir del proper 16 de gener, només serà possible accedir a la xarxa de transport públic amb la T-16 amb el sistema T-mobilitat sense contacte. L’antiga targeta T-16 amb sistema magnètic ja no serà acceptada per les validadores d’accés a partir del dia 16.

Actualment, ja es fan entre 250.000 i 300.000 viatges en dia feiner amb el títol T-16 en format T-mobilitat. Només un 1% de les validacions amb la T-16 es fan amb el sistema magnètic.

La nova targeta és molt més duradora i resistent i ja no serà necessari renovar-la cada dos anys, només s’haurà de renovar en cas de que es perdi o es faci malbé. A més, el preu del duplicat es redueix dels 35 als 4,5 euros, equivalent a qualsevol altre títol de la T-mobilitat.

Una transició progressiva i sense gestions per a les famílies

Aquesta serà la primera targeta que deixarà de ser admesa en format magnètic. Per assegurar una transició sense afectacions per a les famílies, les targetes T-16 s’han anat renovant gradualment: les famílies han anat passant a la T-mobilitat sense efectuar cap gestió i han rebut el nou format al domicili durant el darrer any i mig.

Durant els darrers mesos, l’ATM, a través del Centre T-mobilitat, ha tractat de contactar en diferents ocasions a través de correu electrònic i SMS amb aquest col·lectiu que encara no havia rebut la seva T-16 en T-mobilitat per algun motiu, com ara canvis de domicili o entregues fallides.

En aquesta recta final abans de l’apagada de les targetes antigues, l’ATM fa una crida a aquelles famílies que encara no han recollit el nou format perquè contactin amb els canals d’atenció i informació de T-mobilitat al més aviat possible.

Canals d’atenció T-16 de la T-mobilitat

Twitter: ens trobaràs al canal @T_mobilitat.
Telegram: fes-nos arribar els teus dubtes a T-mobilitat Atenció.
Telèfon gratuït: t’atenem per telèfon al 900 928 900.
Formulari de contacte a través del portal web de T-mobilitat.
Presencial: es recomana sol·licitar una cita prèvia per venir al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat https://t-mobilitat.atm.cat/web/t-mobilitat/atencio-i-ajuda/xarxa-de-punts-d-atencio-i-informacio, a l’avinguda de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20.
Portal web específic de TMB.

Nous punts de gestió presencials de la T-16 amb la T-mobilitat

La gestió de la targeta T-16 deixa de ser únicament digital com era abans i ja es pot fer presencialment en una desena de punts de la xarxa on es poden fer bescanvis i duplicats. Pel que fa a les noves altes, aquestes es poden tramitar presencialment al Centre d’atenció i informació de la T-mobilitat.

Quan la persona usuària de T-16 faci 16 anys, podrà seguir utilitzant la targeta fins al 31 de desembre d’aquell mateix any. Després, la targeta deixarà de funcionar i la persona haurà de sol·licitar una targeta T-mobilitat general, ja que el suport T-16 és exclusiu per al títol bonificat.

Per a informació més completa i altres dubtes, consultar l’apartat web T-mobilitat.cat/T-16.

Font: ATM