Per tal d’apropar i facilitar tots els recursos i serveis públics disponibles, el Pla de Barris i Barcelona Activa impulsen la Xarxa de Resposta Socioeconòmica (XARSE), que actualment compten amb 11 punts d’atenció presencials a tota la ciutat. Es tracta d’un servei d’atenció integral i suport pràctic a les persones que necessiten assessorament o acompanyament per superar la manca d’informació, d’accés a internet, de competències digitals o de comprensió del llenguatge burocràtic per poder accedir als recursos i ajuts existents.
Concretament, s’estan duent a terme diferents tipus d’accions:
- Atenció a les necessitats de la persona i derivació al recurs de l’administració pública o del teixit comunitari que s’adeqüi més a les seves necessitats, en estreta coordinació amb Serveis Socials.
- Suport en la tramitació telemàtica d’ajudes.
- Sessions per a grups de persones ateses per altres serveis o entitats del barri (que les han de demanar).
El projecte XARSE compta amb un punt d’atenció presencial al Poble-sec i un altre als barris de la Marina. Només s’hi atén amb cita prèvia, que es pot sol·licitar trucant de 9 a 18 h al telèfon 93 013 68 44.
Més enllà de l’acompanyament personalitzat, les XARSE volen ajudar les persones a familiaritzar-se amb els canals digitals perquè guanyin autonomia per a futurs tràmits o gestions administratives. Per aquest motiu, s’ofereixen les sessions grupals a altres serveis o entitats del barri que treballen amb persones amb aquestes necessitats. Aquests són alguns dels temes a tocar:
- Identificació digital (idCat Mòbil, sistema Cl@ve…)
- Inscripció i renovació de la Demanda d’Ocupació al SOC
- Descàrrega de certificats (padró, naixement, dades fiscals, vida laboral…)
- Títol de família monoparental o bé nombrosa
- Sol·licitud de cites prèvies (INSS, Habitatge, GenCat…)
Les entitats o serveis interessats a organitzar una d’aquestes sessions grupals podeu contactar amb Ànnia Segarra [asegarra@insercoop.org] al Poble-sec o Fernanda Paz [fpaz@insercoop.org] a la Marina.