Amb una amplada d’entre 9,5 i 10 metres, actualment el carrer d’Elkano en tot aquest tram té dues franges d’aparcament a banda i banda del carril de circulació, de sentit únic en direcció mar. Les voreres són estretes i no hi ha arbres. La reurbanització és diferent a cadascun d’aquests dos trams: des del carrer de Jaume Fabra (pl. Las Navas) fins al de Radas, el carrer d’Elkano esdevé de plataforma única, és a dir, sense voreres i amb prioritat per a vianants en tot l’espai, pavimentat amb el mateix material; a partir del carrer de Radas, fins a Creu dels Molers, Blasco de Garay i Margarit, es manté un carril de circulació segregat, situat alternativament a dreta i esquerra per pacificar el carrer en generar-hi una circulació en ziga-zaga. Les cruïlles s’eleven al nivell de les voreres per tal de donar-hi prioritat al vianant. Al cordó d’aparcament i serveis també hi haurà un arbre cada 13 metres aproximadament, amb delimitadors de pedra protegint els escocells. La il·luminació es farà amb fanals al costat dels arbres de la vorera més ampla.
Fins al gener, des de Jaume Fabra fins a Radas
Les obres han començat al tram superior del carrer d’Elkano, el que esdevindrà de plataforma única per a vianants. Aquest tram, entre el carrer de Jaume Fabra i el de Radas, estarà tallat a la circulació fins al 7 de gener. El carrer de Jaume Fabra queda en atzucac, amb entrada i sortida per l’avinguda del Paral·lel. També queden en atzucac els trams del carrer de la Concòrdia a banda i banda d’Elkano, d’on els vehicles sortiran pel Paral·lel i pel carrer de l’Olivera, respectivament. Però no es talla de moment el carrer de Radas. En totes les fases de l’obra es manté l’accés habilitat a habitatges i locals comercials, mitjançant planxes o passarel·les metàl·liques amb paviment antilliscant per cada tram afectat.
Fins a finals de maig, fins a Blasco de Garay
Després de les festes nadalenques, durant uns cinc mesos, el carrer d’Elkano estarà tallat a la circulació des de Radas fins a Blasco de Garay, cruïlles incloses. Per tal de poder accedir el veïnat a tots els trams afectats, el carrer de Murillo canvia de sentit: aquests mesos, la circulació serà en sentit muntanya, de Blasco de Garay cap a Creu de Molers. El bus 121 es desvia cap al carrer d’Anníbal i, en lloc de les dues parades anul·lades del seu recorregut habitual, en tindrà una altra a Creu dels Molers.
Restaran en atzucac els següents trams de carrer:
• C. Elkano, entre c. Concòrdia i c. Radas, amb accés i sortida per c. Concòrdia.
• C. Elkano, entre c. Margarit i c. Blasco de Garay, amb accés i sortida per c. Margarit.
• C. Radas, entre c. Elkano i c. Concòrdia, amb accés i sortida per c. Concòrdia.
• C. Radas, entre c. Magalhâes i c. Elkano, amb accés i sortida per c. Magalhâes.
• C. Blasco de Garay, entre av. Paral·lel i c. Elkano, amb accés i sortida per av. Paral·lel.
• C. Blasco de Garay, entre c. Murillo i c. Elkano, amb accés i sortida per c. Murillo.
• C. Creu dels Molers, entre av. Paral·lel i c. Elkano, amb accés i sortida per av. Paral·lel.
• C. Creu dels Molers, entre c. Murillo i c. Elkano, amb accés i sortida per c. Murillo.
A l’estiu, fins al carrer de Margarit
Del 30 de maig al 9 de setembre de 2025, d’aquí a un any, les obres afectaran el tram del carrer d’Elkano comprès entre Blasco de Garay i Margarit. Llavors es talla només aquesta última cruïlla. El bus 121 continua desviat pel carrer d’Anníbal.
Restaran en atzucac els següents trams de carrer:
• C. Elkano, del c. Margarit al c. Tapioles, amb accés i sortida per c. Tapioles.
• C. Margarit, entre av. Paral·lel i c. Elkano, i de c. Magalhâes fins a c. Elkano.
L’objectiu de tota aquesta reurbanització és integrar aquests trams del carrer d’Elkano dins del sistema de places i eixos de vianants del Poble-sec: el carrer de Blai, el de la Concòrdia i la plaça de Las Navas. Aquí també s’hi connectarà la plaça del Setge de 1714, però aquesta actuació s’abordarà més endavant. En aquest cas, es tractarà de reconfigurar la plaça com un únic espai alliberat i pacificat, incloent-hi els trams dels carrers de Radas i de la Concòrdia que en formen part, tot i que als laterals hi haurà també algun element que delimiti l’espai de vehicles.
La transformació del carrer d’Elkano és una de les actuacions de rehabilitació integral previstes en el marc del Pla Endreça. Fins al 2028 s’inverteixen 435 milions d’euros per mantenir, renovar i transformar l’espai públic. Sants-Montjuïc ha triplicat aquest mandat el pressupost en rehabilitació, de 5 a 15 milions d’euros, per donar resposta a demandes històriques de reurbanització de determinats àmbits del districte, que se sumen a les actuacions del Pla de Manteniment Integral (PMI), com soterraments de línies elèctriques i estabilització de talussos.