Les àrees prioritàries d’actuació són al Poble-sec (carrers de Vila Vilà, Blai, Nou de la Rambla…) i al voltant de la plaça d’Osca, a Sants, però també es duen a terme accions puntuals allà on calgui a cada moment de la temporada. Per exemple, a la campanya de l’any passat també van actuar alguns dies als jardins de la Mediterrània (la Marina de Port) i al carrer de Súria (la Bordeta).
Els equips d’informació van per parelles, degudament acreditats i uniformats amb l’armilla reflectant i la samarreta i motxilla de la campanya. Ofereixen una piruleta com a obsequi entre el públic objectiu, per tal de facilitar l’apropament. Interactuen amb les persones usuàries dels locals d’oci nocturn, el públic present a les zones de terrassa (no la clientela asseguda), persones fent cua, fumant o xerrant a les zones d’entrada i sortida dels establiments, i amb el públic que detecten fent “botellot” al carrer, però no amb qui està només de pas. També informen els establiments de la zona, per fer-los partícips de la campanya, i els en lliuren l’adhesiu.
L‘any passat, de l’1 de juny al 9 de desembre, aquests equips silenciadors van interactuar amb un total de 7.267 persones a Sants i 7.598 al Poble-sec. A Sants, menys del 6% eren turistes, mentre que al Poble-sec aquest percentatge es va enfilar pràcticament fins al 26%. Generalment la receptivitat és positiva, tant per part dels establiments com de la ciutadania, tot i que a primera hora de la nit diuen que és massa d’hora per demanar silenci i al final, quan hi ha persones que han consumit més alcohol, tampoc no es troben tan receptives.