A partir de la metodologia d’aprenentatge i servei (ApS), els i les estudiants d’arquitectura i les persones amb discapacitat treballen plegades per analitzar el nivell d’accessibilitat física i comunicativa dels comerços de la ciutat. L’estudiant realitza una pràctica de mobilitat en cadira de rodes i antifaç/bastó per a persones cegues, per tal d’experimentar les dificultats i necessitats que tenen les persones amb diferents capacitats. Després els futurs arquitectes ofereixen als comerços propostes de millora, amb el suport de professionals de la universitat i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), impulsor del projecte.
El projecte s’ha mantingut ben viu aquest any tot i la situació de pandèmia, incorporant-hi totes les mesures de seguretat contra el contagi de covid-19 i enfortint encara més el treball de col·laboració entre tots els agents implicats. L’encàrrec del veïnat, els comerços i les entitats de l’àmbit de la discapacitat per a estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (UPC) era estudiar l’accessibilitat de diversos itineraris a Ciutat Vella, Sants-Montjuïc i Nou Barris. L’Eixample ha comptat amb la col·laboració d’alumnat d’arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i Sarrià-Sant Gervasi en tindrà de la Universitat Ramon Llull (URL).
Aquest curs el projecte CASBA ha analitzat l’accessibilitat de cinc equipaments i 69 botigues de nou eixos comercials. Als barris de la Marina, s’ha realitzat l’estudi a 17 comerços del passeig de la Zona Franca i els carrers de la Mare de Déu de Port, Mineria, Alts Forns, Ferrocarrils Catalans, Foneria, Aviador Duran i carretera del Prat.
Des del seu naixement, el projecte CASBA ha analitzat l’accessibilitat de 29 eixos comercials de Barcelona i 756 comerços de la ciutat.