Més infraestructura per a la primera línia d’autobusos 100% elèctrica

09/10/2020 - 13:03

La H16, que uneix el Fòrum de Barcelona amb la Zona Franca, ja compta amb quatre carregadors, dos a cada extrem, una infraestructura implantada conjuntament per Endesa i TMB. Els pantògrafs són sistemes ultraràpids que carreguen el 80% de la bateria en un temps estimat de cinc minuts

Barcelona ja disposa d’una línia d’autobusos preparada per ser 100% elèctrica: l’H16, que discorre per la franja litoral des del Fòrum a la Zona Franca.

La línia disposa de dos nous equips de recàrrega ultraràpids, mitjançant pantògraf, que se sumen i repliquen els dos existents fins ara amb l’objectiu de garantir la càrrega simultània de fins a 4 dels 22 autobusos elèctrics que circularan el 2021 per aquesta línia, i amb l’objectiu de donar un millor servei a totes les persones que hi viatgin.

Aquesta línia disposa de dues estacions de recàrrega elèctrica als seus extrems (Zona Franca-Cisell i UPC-Campus Diagonal Besòs). Les dues primeres van ser instal·lades fa quatre anys i van ser pioneres a Europa.

Amb els dos nous pantògrafs, també als extrems del recorregut, es reforça la infraestructura de recàrrega d’acord amb la freqüència de la línia, de 7-8 minuts els dies feiners, i se n’assegura la regularitat.

L’H16 traça una línia paral·lela al mar que uneix els barris del Besòs i el Maresme, el Poblenou i la Vila Olímpica amb la plaça de Catalunya i la plaça d’Espanya al llarg de 12 quilòmetres.

Aquesta línia, l’any 2019, va transportar més de 6 milions de viatgers. Actualment està servida en una tercera part per autobusos articulats elèctrics de càrrega per pantògraf i els altres dos terços per cotxes dièsel amb filtres anticontaminants. TMB ha contractat 23 articulats elèctrics més per completar l’electrificació de la línia el proper any i començar la reconversió de l’H12 i la V15.

Barcelona també aposta per l’electromobilitat

Aquest sistema de càrrega ultraràpida és una peça clau en l’aposta per l’electrificació del transport urbà a Barcelona, ja que TMB preveu a mitjà termini la reconversió a zero emissions d’altres línies d’autobusos d’elevada utilització, en què els vehicles han de poder donar servei una jornada sencera sense que les bateries en penalitzin la capacitat ni les prestacions.

A més, davant la importància que adquireix la infraestructura de càrrega, Barcelona és una de les set ciutats participants en el projecte europeu d’innovació ASSURED (acrònim de la denominació anglesa fast and smart charging solutions for full size urban heavy duty applications).

Com a operador compromès amb la lluita contra l’emergència climàtica i pel desenvolupament sostenible, TMB s’ha proposat aconseguir la neutralitat d’emissions de les seves xarxes de transport en l’horitzó 2030.

Entre els propers passos, entre el 2021 i el 2024 renovarà el 40% de la flota d’autobusos, integrada per més de 1.100 unitats, i ho farà donant preferència a la tracció elèctrica i les energies verdes.

FONT: TMB

 

Més informació