Obert el nou carril bici del pg. Zona Franca

06/03/2021 - 12:40

Ha finalitzat la implantació del carril bici del passeig de la Zona Franca, entre la plaça d'Ildefons Cerdà i el carrer dels Motors. S'hi han habilitat dos trams d'1,8 km de carril bici unidireccionals a ambdós costats de la via, sumant un total de 3,6 nous quilòmetres d’infraestructura ciclista.

Les obres van començar el 9 de novembre i van acabar ahir. Anteriorment, la secció del passeig de la Zona Franca a la calçada Llobregat era d’un carril bus i dos carrils de circulació en sentit mar, amb un carril de serveis en algun tram; a la calçada Besòs, hi havia un carril de serveis, un carril bus i dos carrils de circulació en sentit muntanya. L’actuació ha permès reordenar les dues calçades de manera que, per cada sentit de circulació, ha quedat implantat un carril bici a tocar de la vorera, seguit d’un carril de serveis, un carril bus i un carril de circulació a tocar de la mitjana enjardinada. Amb les obres també s’han executat tres nous passos de vianants, que milloren l’accessibilitat entre les dues bandes del passeig en aquests punts.

La construcció d’aquests 3,6 km de carril bici unidireccional completa la xarxa de vies ciclables de Barcelona travessant els barris de la Marina i arribant als carrils bici de la Zona Franca a través del pas sota la ronda del Litoral que es va inaugurar l’estiu de 2017. Per la banda de muntanya, el nou carril bici enllaça amb els carrils bici existents al carrer de la Mineria i la Gran Via, travessant la mateixa plaça d’Ildefons Cerdà per uns espais reservats a les voreres.

Amb la finalització d’aquesta intervenció es dona un nou impuls a la infraestructura ciclista de la ciutat, que el 2020 ha sumat un total de 29,4 nous quilòmetres de carrils bici, incloent els del passeig de la Zona Franca, i també els carrils bici-bus del carrer de Sants i Creu Coberta. L’Ajuntament de Barcelona treballa per avançar cap a un model de ciutat més sostenible, segur i saludable, amb actuacions per encaminar la mobilitat cap a modes com l’anar a peu, en transport públic o en bicicleta, d’acord amb el que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i la Declaració d’Emergència Climàtica.