Armariets refrigerats al Mercat de Sants

28/12/2021 - 16:23

Comerç. Prova pilot d'un nou sistema que permetrà comprar al mercat per internet i recollir la compra en una petita nevera que s'obre a través d'una app.

Mercats de Barcelona ha començat a instal·lar uns armariets refrigerats, entre 2 i 8 graus, amb compartiments individuals i interfície digital, que permeten als comerciants dipositar-hi comandes perquè els clients les recullin quan vulguin. Es tracta d’equips digitals intel·ligents, connectats a Internet i amb una plataforma tecnològica que els gestiona i monitoritza. Poden comptar amb 18, 28 o 38 compartiments individuals.

Els propers dies entraran en funcionament els primers armariets refrigerats que s’han instal·lat, com a prova pilot, a sis mercats de la ciutat i a quatre aparcaments de B:SM ubicats al costat. Els mercats inclosos en aquesta prova són Ninot, Sants, Llibertat, Concepció, Lesseps i Provençals; i els aparcaments són els de La Boqueria, Sant Antoni, Sagrada Família i Guinardó.

Aquestes instal·lacions amplien els serveis dels mercats tot implementant un punt de recollida de comandes fins i tot quan els paradistes tinguin tancat i habilitant el servei de click & collect per als comerciants i el futur marketplace dels mercats municipals. Aquests punts de recollida complementaran els serveis d’enviament a domicili, que han jugat un rol tan important durant la pandèmia, així com el creixent nombre de comandes que gestionen tant comerciants com mercats a través dels canals digitals.

Es gestionarà mitjançant una app

Aquesta nova iniciativa es gestionarà mitjançant un portal web de reserves on els comerciants o els serveis d’enviament reservaran els armariets, ja sigui per al mateix dia o per a dates futures, sempre que hi hagi disponibilitat. A més, les instal·lacions comptaran amb un servei d’atenció personalitzada operatiu de dilluns a divendres de 9 a 21 hores i dissabtes de 9 a 15 hores. La plataforma està configurada amb diferents franges de recollida de comandes. Inicialment, hi haurà una franja matutina (de 10 a 14.30 h) i una vespertina (de 15 a 21 hores), de dilluns a dissabte.

La mateixa app comunicarà automàticament els diferents estats del cicle de vida d’una comanda. El missatge inclourà l’armariet de lliurament, la data i la franja horària; els codis de recollida i de dipòsit; i l’estat de la comanda. Totes les comunicacions s’enviaran per correu electrònic i, quan es realitzi el dipòsit d’una comanda, també s’enviarà un SMS al client amb el codi de recollida.