S’inicia una nova fase d’aquestes obres que impulsa el Departament de Territori i que tenen com a objectiu l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de plaça d’Espanya.
Aquests treballs comportaran noves ocupacions en superfície i afectacions a la mobilitat que es mantindran fins la tardor del 2024.
Des del 23 de maig, s’amplia l’ocupació de la calçada de l’avinguda del Paral·lel (costat muntanya) entre la plaça d’Espanya i el carrer de Llançà. També s’ampliarà l’ocupació de la vorera. En conseqüència, quedarà tancat un dels dos carrils de bus sentit plaça d’Espanya.
A partir del 7 de juny, s’ocuparà un tram de vorera costat mar de l’avinguda del Paral.lel, entre plaça d’Espanya i el carrer de Llançà, i s’habilita un itinerari per als vianants a la calçada però mantenint els carrils de circulació. Es traslladen les parades de bus de l’avinguda del Paral·lel en aquest entorn a l’avinguda de Maria Cristina.
A finals de juny, es tancarà la illeta i el pas de vianants situats a la confluència dels carrers de Llançà i Sepúlveda.
Sessió informativa el proper 7 de juny
Per tal d’explicar aquestes afectacions i les fases previstes de l’obra a veïnat i comerços, el proper dimecres 7 de juny a les 15.30 hores, es farà una sessió informativa telemàtica. Les persones interessades en assistir-hi es poden connectar a través del següent enllaç: https://ajuntamentbarcelona2.webex.com/meet/asanchezj
Les obres a l’intercanviador
Els treballs per a millorar l’accessibilitat en aquest nus de la xarxa de transport públic que impulsa el departament de Territori compten amb una inversió de 13,2 MEUR i disposen de finançament del fons FEDER.
A la plaça Espanya hi ha actualment tres estacions: dues de metro –L1 i L3– i una de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i només està adaptada l’estació d’FGC. L’actuació prevista és adaptar les estacions de L1 i L3 i els itineraris de correspondència entre aquestes i també amb FGC.
Les tasques a executar per a completar l’adaptació de l’intercanviador són la reconfiguració de l’actual passera d’intercanvi entre andanes de l’L1, la remodelació de l’actual vestíbul de l’L3 i la instal·lació de diversos ascensors per a garantir la connexió entre els diversos nivells de les estacions.
Font: Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya