Guanyem espai davant les escoles

23/10/2020 - 17:00

L'Escola Magòria i l'Escola Seat, a la Font de la Guatlla i a la Marina de Port, són les primeres a guanyar nous espais protegits amb baranes al davant de les seves façanes, per facilitar-hi l'entrada i la sortida amb més seguretat de l'alumnat i les seves famílies.

L’Escola Magòria està ubicada en dos carrers del barri de la Font de la Guatlla amb voreres de menys de tres metres on les famílies s’acumulen a l’hora de portar-hi o recollir la canalla. El parvulari és al carrer de Sant Germà i les classes de primària, al de Santa Dorotea. Eliminant-hi una zona de càrrega i descàrrega en un cas, i tres places d’aparcament en l’altre, s’han guanyat uns espais necessaris per a les famílies que hi acompanyen els nens i nenes, que doblen l’ample de la vorera just davant de l’escola. Els espais estan protegits amb baranes metàl·liques i al costat tenen aparcaments de bicicletes amb barres per deixar-les lligades. La filera d’aparcament de cotxes de tot el carrer de Sant Germà deixarà de canviar de costat cada trimestre.

Al passatge d’Antoni Ruiz Villalba, se suprimeixen quatre places d’aparcament just davant de l’Escola Seat, delimitant aquest nou espai educatiu amb una línia de fitons. També s’hi reforça la senyalització per a conductors pintant al mig de la calçada el nou cercle groc que avisa de l’entrada en un entorn escolar.

Aquestes són només les primeres escoles on s’intervé per millorar la seguretat dels accessos, a partir del pla per millorar les condicions ambientals, de seguretat viària i d’habitabilitat dels 61 centres educatius de Sants-Montjuïc. Les millores a aplicar en cada cas es decideixen comptant amb la participació de la comunitat educativa i el veïnat, i mitjançant la Taula d’Entorns Escolars creada aquest curs. En base a l’anàlisi prèvia de la situació, s’han incorporat al programa municipal “Protegim les escoles” nou escoles, escoles bressol i instituts davant dels quals caldrà una reforma estructural del carrer. En aquests casos, ja s’ha començat a redactar els projectes de les obres a dur a terme durant l’estiu de 2021. Se n’ha enviat el primer dibuix als centres perquè els contrastin amb tota la comunitat educativa i puguin incorporar-hi millores. Per a aquest treball, es compta amb el suport de professionals especialitzats en acompanyar processos participatius, que ja han començat a contactar directament amb les diferents comunitats educatives.