L’Informe d’Indicadors de Sostenibilitat de Barcelona és un instrument de coneixement dels progressos de la ciutat des de la perspectiva del desenvolupament sostenible i de monitoratge que s’aprova anualment. Conté els 10 objectius del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022 i destaca una bona pràctica d’alguna de les organitzacions membres de la xarxa Barcelona + Sostenible, que està formada per més de 1.300 entitats, empreses, comerços i centres educatius amb compromís per estendre la cultura de la sostenibilitat a la ciutat.
Selecció de les bones pràctiques de l’any 2019
La selecció de les bones pràctiques de l’any 2019 l’ha portat a terme la Comissió Avaluadora formada pels membres de la Comissió Permanent del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat i l’equip tècnic de l’elaboració de l’Informe d’Indicadors de Sostenibilitat i enguany han volgut destacar una bona pràctica addicional per la seva contribució transversal als objectius del Compromís.
Així, els 10 objectius del compromís són:
Objectiu 1: Biodiversitat
Objectiu 2: Espai públic i mobilitat
Objectiu 3: Qualitat ambiental i salut
Objectiu 4: Ciutat eficient, productiva i d’emissió zero
Objectiu 5: Ús racional dels recursos
Objectiu 6: Bon govern i responsabilitat social
Objectiu 7: Benestar de les persones
Objectiu 8: Progrés i desenvolupament
Objectiu 9: Educació i acció ciutadana
Objectiu 10: Resiliència i responsabilitat planetària
Reconeixement addicional per contribuir transversalment als objectius del Compromís
Podeu descobrir les 11 bones pràctiques per canviar el món 2019 a l’enllaç
Districte Sarrià – Sant Gervasi
La iniciativa destacada al districte de Sarrià – Sant Gervasi ha estat la de l’Escola Betània-Patmos i el projecte educatiu ‘Canviem?’ i s’engloba dins l’objectiu 6 de Bon govern i responsabilitat social.
Els alumnes han volgut que la classe es converteixi en un poble en un joc de simulació.
L’alumnat es distribueix els següents rols: alcaldia, empresariat, ciutadania, periodistes, membres de dos partits polítics, etc. Inicialment, el poble és insostenible en termes ambientals i l’alumnat ha de canviar la situació.
Podeu descobrir el projecte a l’enllaç