Concretament, a Sarrià – Sant Gervasi, les tasques de sensibilització pel soroll de ciclomotors i motocicletes s’estan fent a:
- Al matí, d’11.00 a 14.00 hores: entorn de l’Hospital del Pilar (carrers dels Madrazo i de Balmes).
- A la tarda, de 16.00 a 19.00 hores: al carrer de Tuset (avinguda Diagonal-Travessera de Gràcia) i carrer de la Granada del Penedès.
I pel que fa a Nou Barris:
- Al matí, d’11.00 a 14.00 hores: entorn del SOM Multiespai Corte Inglés Herón City (passeig d’Andreu Nin, carrer de Rosselló i Porcel i avinguda Rio de Janeiro).
- A la tarda, de 16.00 a 19.00 hores: al passeig de Fabra i Puig amb carrer de Teide.
En que consisteix la campanya?
Hi ha informadors/es que s’adrecen a les persones conductores, principalment en zones d’aparcament per fomentar una conducció adequada, un bon manteniment del vehicle i informar del soroll que emet el seu vehicle. En aquesta ocasió, però sense perdre el caràcter informatiu, hi haurà acompanyament de la Guàrdia Urbana alguns dels dies de la campanya.
L’Ajuntament de Barcelona realitza campanyes perquè la ciutadania prengui consciència de la necessitat d’afavorir el civisme i les bones pràctiques en la conducció a fi de reduir la contaminació acústica.
La campanya té com a objectius:
- Sensibilitzar sobre l’efecte que tenen les motocicletes i els ciclomotors en la contaminació acústica de la ciutat.
- Informar sobre l’efecte de circular amb el tub d’escapament no homologat.
- Recollir dades de les persones usuàries d’aquests vehicles i promocionar la conducció apropiada i l’adequat manteniment
El públic al que s’adreça la campanya són els propietaris/es i usuaris/es d’aquests vehicles que es localitzen en aparcaments i zones habilitades per a motos a carrer. Es realitza una tasca bàsicament informativa i hi ha l’opció de realitzar mesuraments del soroll a títol voluntari per conèixer l’emissió sonora.
L’acció es desenvolupa durant quatre setmanes al llarg de l’any, essent la primera coincident amb la celebració de la Setmana Sense Soroll. Les localitzacions són canviants, cobrint dos districtes en cada edició, i s’escullen en funció de les necessitats, la possibilitat d’interacció amb els conductors i conductores i la relació de carrers que han tingut queixes veïnals per la circulació de motos.