En un dia feiner, amb el Bicing es desplacen més de 60.000 persones, un terç més de les que l’utilitzaven l’any 2019. El canvi de tendència es fa notar també en el tipus de bicicleta que prefereixen les persones usuàries. Concretament, el 70% dels viatges es fan amb bicicleta elèctrica.
La meitat de les noves bicicletes elèctriques s’afegiran a la flota durant el segon trimestre del 2024, i l’altra meitat, a finals de l’any. Així, el servei disposarà de 8.000 vehicles, 5.000 dels quals elèctrics.
74 estacions noves per atendre la demanda
Paral·lelament, s’afegiran 74 estacions noves, tenint en compte les zones de més demanda del servei i els barris en què es vol millorar la connexió. Can Caralleu en tindrà una de nova.
La instal·lació es farà de manera progressiva durant l’any 2024 i es repartirà de la manera següent:
- 42 estacions a les zones de més demanda (majoritàriament a l’Eixample i Sant Martí).
- 10 estacions per incrementar la connexió entre barris: Trinitat Nova (connexió amb Ciutat Meridiana), la Clota (amb el Carmel), el Carmel (amb Vallcarca, la Teixonera i el Coll).
- 14 estacions per continuar expandint la xarxa a més barris: la Marina del Prat Vermell, Can Caralleu, Montbau i Sant Genís dels Agudells.
- 8 estacions per acostar el parc de Montjuïc a la ciutat.