L’objectiu és impulsar accions i programes que ajudin a mantenir l’activitat econòmica durant el Nadal i ajudar al teixit associatiu del comerç a Sarrià – Sant Gervasi arran de la pandèmia.
La mesura és una aposta per enfortir el teixit econòmic, amb especial atenció al comerç de proximitat i als sectors innovadors. També es pretén potenciar la indústria creativa i cultural i augmentar la capacitat de creació d’ocupació de qualitat, més sostenible i fonamentada en el talent i la innovació.
S’inclouen mesures i accions amb visió de ciutat i també amb visió territorial que generin noves iniciatives que incorporin la sostenibilitat i la inclusió com a trets innovadors i de futur.
5 línies estratègiques i un calendari flexible adaptat a la covid19
La mesura respon a les necessitats d’adaptació i resiliència del teixit comercial de proximitat a la situació actual de crisi i incertesa i s’estructura en 5 línies estratègiques que inclouen un total de 20 accions.
Les línies estratègiques s’enfoquen en l’ impuls d’accions i projectes que permetin mantenir i fer més competitiu i innovador el model comercial del districte. Cadascuna d’elles respon a un objectiu concret que es defineix en la implementació de diferents accions i programes:
- Reactivació del comerç de proximitat davant la crisi econòmica provocada per la Covid-19
- Reafirmació i preservació del comerç com a element vertebrador de la vida comunitària
- Professionalització, competitivitat, innovació i transformació digital
- Inclusió i responsabilitat social
- Suport a campanya de Nadal
La vigència de la Mesura de Comerç del districte és 2020-2023 i el seguiment i l’avaluació dels projectes es farà de manera continuada segons es vagin executant les diferents accions. La planificació establerta contempla la situació de pandèmia provocada per la covid19 i per tant el calendari de programació és flexible i dinàmic per ajustar-se en funció de les normatives de seguretat i prevenció vigents en cada moment.