Els radars estan col·locats en vies amb un límit de 50 km/h, excepte en tres ubicacions on el màxim permès és de 30 km/h. La particularitat és que mesuren i informen de la velocitat, però no sancionen. S’inclouen dins del pla per controlar millor els límits de velocitat a la ciutat de Barcelona en punts on s’ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars.
L’objectiu de la mesura és sensibilitzar els conductors i les conductores sobre la importància de respectar els límits de velocitat marcats. També permetran que l’Àrea de Mobilitat pugui recollir informació general del comportament dels conductors a tota la xarxa, en relació amb els límits de velocitat, i prendre decisions tenint en compte aquestes dades.
A Sarrià – Sant Gervasi
Els nou radars pedagògics que ha començat a funcionar al districte estan ubicats a:
- Ronda del General Mitre, 40 (interior del túnel)
- Carrer de Balmes, 371
- Ronda del General Mitre, 79
- Carrer d’Isaac Newton, 24
- Avinguda de J. V. Foix amb carrer de Ramon Miquel i Planas
- Avinguda de Vallvidrera, 68
- Avinguda de Vallvidrera, 25
- Carrer d’Anglí, 33
- Carrer d’Iradier, s/n (30 km/h)
A la resta de la ciutat
- Carrer de Pau Claris amb la plaça d’Urquinaona
- Avinguda del Paral·lel amb carrer de Palaudàries
- Gran via de les Corts Catalanes, 159
- Carrer A (Zona Franca)
- Travessera de Dalt, 25-27, amb carrer de Verdi
- Travessera de Dalt, 16, amb carrer de Verdi
- Avinguda de l’Estatut amb carrer de Jorge Manrique
- Carrer de Piferrer, 72-74
- Passeig de Fabra i Puig, 408
- Carrer de Santander, 61
- Carrer de Felip II, s/n
- Carrer de Ferran Junoy, 12
- Avinguda Meridiana amb carrer de Sant Antoni Maria Claret
- Carrer d’Aragó, 609
- Avinguda del Litoral, 40
- Gran via de les Corts Catalanes, 1.060-1.062
- Avinguda del Litoral amb carrer de Jaume Vicens Vives
- Carrer de Rocafort, 61 (30 km/h)
- Carrer de la Creu Coberta, 54 (30 km/h)
Una mesura clau per a la seguretat viària
La mesura s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana. Cal tenir en compte que un dels factors que, com a causa indirecta, influeixen més sobre els sinistres, i que n’agreugen els efectes, és l’excés de velocitat.
En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins la ciutat, d’acord amb els objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.
Aquests 28 dispositius s’afegeixen als 17 radars de punt que ja hi ha a l’interior de la ciutat, dels quals 12 estan situats en entorns escolars i 5 són radars de tram. I als 13 radars situats a l’exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat.