Un cop finalitzada la fase de tallers a diferents centres educatius, equipaments i entitats de lleure per abordar temes com el dret a participar, com s’organitza la ciutat o què significa viure en comunitat, el procés inicia la fase de les àgores en què els nois i les noies intercanviaran opinions en trobades presencials per escollir les propostes més interessants.
Fins ara, el procés ha determinat que el bullying a l’escola, la pobresa i la desigualtat o el medi ambient i el planeta són alguns dels temes que inquieten els infants de 8 a 11 anys, mentre que els adolescents de 12 a 17 estan més preocupats per les dificultats d’accés a l’habitatge, els problemes del sistema educatiu o el benestar emocional.
LES ÀGORES
Àgores de secundària
15 d’abril, al Districte de Gràcia (pl. Vila de Gràcia, 2)
Centres participants: instituts Vila de Gràcia (Gràcia), Menéndez Pelayo (Sarrià – Sant Gervasi), Les Corts (Les Corts) i Joan Brossa (Horta – Guinardó)
18 d’abril, al Canòdrom d’Horta (Concepción Arenal, 165)
Centres participants: institut Alzina (Sant Andreu), FEDAC Horta (Horta – Guinardó), Col·legi Sant Gabriel (al Besòs i el Maresme, a Sant Martí) i institut escola Antaviana (Nou Barris)
Àgores de primària
19 d’abril, al Districte de Ciutat Vella (pl. Vicenç Martorell, 1)
Centres participants: escoles Cervantes, Drassanes i Alexandre Galí (Ciutat Vella), escoles Mare de Déu del Roser i Diputació (Eixample) i escola Montseny (Gràcia)
29 d’abril, al Districte de Sant Martí (pl. Valentí Almirall, 1)
Centres participants: escoles Els Porxos i La Pau (a Sant Martí de Provençals i la Verneda i la Pau respectivament, a Sant Martí, amb el projecte Imcitizen), escola Antaviana (Nou Barris), i escola Paideia (Les Corts)
VOLEM DECIDIR!
El procés s’estructura en diferents fases, involucra a centres educatius, equipaments i entitats de lleure i preveu la participació activa dels infants a través de la plataforma Decidim.barcelona. A més de recollir les opinions dels infants, l’objectiu és assegurar el seguiment i la implementació de les propostes que n’emergeixin.
El projecte destaca que la participació infantil és fonamental per assolir una veritable qualitat democràtica a la ciutat, promovent l’autonomia, la inclusió i la diversitat per construir una ciutat que realment pertany a tots i totes, des dels més petits als més grans.