Tramitació del Decret d'Alcaldia per a modificar el Manual operatiu de l’Ordenança de terrasses

El Manual operatiu de terrasses va ser aprovat per Decret d’Alcaldia de 26 de febrer de 2015, amb la intenció de presentar de forma concisa i esquemàtica els trets principals de l’Ordenança de terrasses, aprovada per acord del Plenari municipal de 20 de desembre de 2013.

Des de l’entrada en vigor de l’Ordenança de terrasses l’1 de gener de 2014, aquesta ha sofert diverses modificacions que fan necessària l’actualització del Manual operatiu a fi de permetre que continuï sent una eina vàlida en l’aplicació de l’Ordenança de terrasses. És per aquest motiu, que s’inicia el present procés de modificació del Manual operatiu, amb l’objectiu d’adaptar els diferents blocs que el composen a l’Ordenança de terrasses vigent en l’actualitat.

Memòries i informes

La tramitació del decret s'ajusta al que estableix l'apartat 2.2 (punts 164 a 183) de les Directrius per a l'elaboració de les normes municipals que comprenen les directrius de tècnica normativa i les directrius sobre la tramitació de l'expedient per a l'aprovació de les ordenances, els reglaments i els decrets. D'acord amb això, el projecte de decret s'ha acompanyat de les memòries i els informes que figuren a continuació.

Aprovació inicial

El Decret d’Alcaldia va ser aprovat inicialment per l'Alcaldessa el 13 de juny de 2022.

Informació pública

L'Alcaldia va disposar sotmetre el Decret d'Alcaldia d'aprovació inicial a informació pública durant un període de 10 dies. L'expedient va restar exposat al públic per a la seva consulta des del 17 de juny de 2022 fins l'1 de juliol de 2022, període durant el qual es van poder formular al·legacions.

Aprovació definitiva

Un cop valorades les al·legacions presentades, l'alcaldessa va disposar l'aprovació definitiva de la modificació del Manual Operatiu de Terrasses el 15 de juliol de 2022. La modificació va entrar en vigor l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.