Barcelona aposta per la gestió del turisme superant la quantificació del seu impacte

Barcelona aposta per la gestió del turisme superant la quantificació del seu impacte

Gestionar el sector turístic perquè no mori d’èxit és la clau segons el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. Jordi Valls ho ha remarcat a la IV convenció anual de Turespaña.

En la seva intervenció a la convenció de Turespaña, el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, ha remarcat que la ciutadania “demana que mesurem també l’èxit en clau d’impactes ambientals, de condicions laborals o de com els veïns i veïnes perceben la pèrdua d’identitat de la ciutat”, més enllà de la quantificació de dades.

Gestionar el sector turístic perquè no mori d’èxit és la clau segons el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. Jordi Valls ho ha remarcat a la IV convenció anual de Turespaña, celebrada a Tenerife sota el lema Tot canvia un altre cop: tecnologies emergents per a un nou model turístic.

Segons Valls, l’èxit del nou model turístic va més enllà de la quantificació de dades, “hem fet sempre balanços quantitatius i econòmics, basats en els creixements de visitants, pernoctacions i despesa, però avui la ciutadania ens demana que mesurem també l’èxit en clau d’impactes ambientals, de condicions laborals o de com els veïns i veïnes perceben la pèrdua d’identitat de la ciutat”.

Millor fiscalitat i Mesura de Govern per a la Gestió Turística

El tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona ha expressat la necessitat de millorar la fiscalitat del turisme: “és clau que el visitant, com a ciutadà temporal, contribueixi a finançar els serveis públics que utilitza” i ha posat com a exemple de la recaptació l’impost d’estades en establiments turístic (IEET) a Barcelona.

En la seva intervenció a la taula rodona sobre La transformació estratègica del model turístic espanyol, Valls ha especificat les diverses accions que està impulsant Barcelona a través de la Mesura de Govern de Gestió Turística, relatives al transport turístic, la fiscalitat, l’allotjament, o la gestió dels Espais de Gran Afluència.

Per últim, Jordi Valls ha assenyalat que la digitalització i l’emprenedoria són els dos reptes de futur del sector turístic.

Consulta aquí la nova Mesura de Gestió Turística.